Franzela de casa






Intraga familie adora painea de casa si de ceva timp consumam doar paine proaspata,facuta de noi cu ingrediente sigure.
Pe langa painea cu tarate, am adaugata pe lista si aceasta paine facuta cu putine ingrediente,de altfel cine ar fi crezut ca este asa usor sa obtii o franzela " ca la carte"?

Ingrediente( pt 4 paini):

-1 kg faina
-1 lingura sare
-1 lgt zahar
-300-350 ml apa calduta
-50 gr drojdie proaspata
-60 ml ulei

Se prepara maiaua din drojdie lgt de zahar si putina apa.Asteptam sa creasca maiaua,intre timp cernem faina si o amestecam cu sarea,cand a crescut maiaua o turnam peste faina si framantam un aluat potrivit de tare si foarte elastic,utilizand apa calduta.
Cand aluatul a devenit omogen, continuam framantatul painii timp de 20 de minute,ungandu-ne mainile cu ulei pana cand il terminam.
Se lasa la crescut cel putin o ora,se coace timp de 20 min in cuptorul incins.
Deci secretul ca painea sa fie o franzela in adevaratul sens al cuvantului,este acela ca aluatul trebuie framantat un timp cat mai indelungat(minim 15 min)!
Painea va iesi pufoasa,aerata cu un gust sublim!

Comentarii

Micul a spus…
Dumnezeu sa va binecuvanteze si sa va apere de toate relele stiute si nestiute.

Sa aveti parte de sanatate si de mult bine.
Paste fericit!
Anonim a spus…
Esti tanara si proasta, si mai ai de invatat cum sa pui o reteta pe net... astea sunt explicatii? asta e painea facuta de tine dupa aceasta reteta stupida? nici un centimetru nu a crescut numa am stricat ingredientele pentru o aeriana ca tine care are un blog si se crede desteapta.
faceti painea asta oameni buni si o sa va iasa doua sau patru bete uscate
Craita a spus…
Imi pare rau ca nu ti-a iesit painea, dar de aici si pana la a ma jigni , mi se pare ca mai ai foarte multe de invatat.Este foarte adevarat ca sunt tanara, dar cu toate acestea am realizat o multime de lucruri in cei 19 ani ai mei si cu siguranta mi-a iesit painea preparata dupa reteta aceasta.
Si nu am invatat doar atat, am invatat sa-mi cunosc limitele, sa respect oamenii din jurul meu, sa accept critici , sa fiu constienta cand gresesc si sa fiu perseverenta in ceea ce fac.Nu am sustinut niciodata ca sunt desteapta si ca stiu sa gatesc perfect si nici nu o voi face vreodata, asa ca oricine ai fi Anonimule, te rog sa ai grija ce vorbesti si cum mi te adresezi, invata sa-ti asumi identitatea si abia apoi iti voi permite sa ma critici.Pana atunci, trage o gura de aer proaspat in piept si oftica-te ca sunt tanara si proasta si ca am un blog unde pretind ca sunt desteapta:)
HAVE A NICE DAY!
Carmen a spus…
Buna,am gasit reteta si am decis sa o incerc,indiferent de commentari ul neplacut a unor persoane care daca Nu reusesc sa faca bine o reteta ,in loc sa vada unde su gresit le è mai simplu sa jigneasca.......,oricum mie mia crescut foarte mult aluatul si mia venit o piine excelenta,am foarte multe retete de piine ,asta sigur o voi repeta....,imi place sa schimb încontinuu si de aceea fac tot felul de piine,eu ador piinea si tot ce e panificatie.....,singurul lucru c'è ar trebui sa iti amintesti pt ca Nu toti Sint practici sa pui temperatura la care vine coapta piinea pt ca difera de la o reteta la alta si tipul copturi ventilat/clasic,restul e OK,felicitari,o zi buna❤️❤️❤️❤️❤️!
Craita a spus…
Ma bucur foarte mult ca ti-a reusit painica. Sper sa mai incerci si alte retete de pe blog.
a_voyager a spus…
Te rog sa nu te lasi influentata de comentarii rautacioase, si eu am 22 de ani am hotarat sa incerc reteta ta si am tinut sa iti scriu sa iti spun cat de frumos a crescut si cat de delicioasa a iesit. Am sa mai incerc si alte retete postate de tine, eu sunt novice in bucatarie dar urmand pasii tai incep sa prind curaj.O zi frumoasa iti doresc :)

Postări populare