Placinte poale-n brau


Stiu ca am lipsit ceva timp si o sa mai lipsesc si in continuare...stiti voi cum e in clasa a 12,bac,invatat,meditatii,griji,facultate pe primul loc si nu bucataria!Asa ca va rog sa nu ma uitati si sa nu va suparti pe mine,pentru ca o sa fiu mai mult absenta,decat prezenta prin blogosfera.Pana una alta,va prezint o reteta pe care am invatat-o de la o matusa de-a mea,care este moldoveanca get-beget.
Reteta nu este batuta in cuie,adica cantitatile au fost puse 'la ochi',dar stiu singur 2 lucruri:aluatul este asemanator cu cel de cozonac si se framanta cu apa,nu cu lapte.

La un kg faina am folosit 3 oua batute cu un praf de sare,2 cubulete drojdie frecate cu o lingurita de zahar si putina apa calduta,un pumn de zahar,coaja rasa a unei lamai.Am framantat aluatul cu apa calduta pana a ajuns la o consistenta potrivita,nici tare,nici moale,aluatul nu se lipea si era foarte elastic.

In acest moment am topit 1/2 cub unt si am framantat din nou aluatul cu unt,pana ce s-a incorporat complet.
Pentru umplutura am folosit 900 gr branza dulce de vaca,100 gr stafide inmuiate in apa cu rom,un pahar plin cu zahar si 5 oua.Am mixat totul si gata.

Cand aluatul a crescut,l-am impartit in mingii de marimea unui mar,pe care le-am intins intr-un cerc.Am pus cate 2 linguri de umplutura pe fiecare cerc

si am adunat colturile ca pe niste falduri sau pliuri ale unei rochii.

Am pus placintele intr-o tava si le-am uns cu ou batut cu lapte.Se coc la foc mijlociu pana se rumenesc frumos.

Sunt pufoase,moi,parfumate...savuroase...si cat se poate de gustoase!
Apropo,sunt la fel de bune si a doua zi,nu se usuca deloc aluatul si parca sunt chiar mai gustoase!

Comentarii

Sarea in bucate a spus…
si eu am cumparat azi branza de vaci..am sa le fac curand, mai intai pe lista este un cremes, prajitura noastra preferata! arata minunat ale tale! am sa ma inspir de la tine cand am sa le fac pe ale mele!
bafta la bac....invata invat invata si-ti doresc sa ei bacul cu nota maxima:)
sara & Miki a spus…
Ce-mi plac... si ce bine miroase in bucatarie cand ii faci...
José Manuel a spus…
Deliciosa esta receta. Saludos
Ce bine arata......si eu vreau ca de tare multa vreme visez la o placinta cu branza!!!!!Felicitari!!!
Delia Mitar a spus…
ce tanara esti :).eu la varsta ta nu stiam nimic in bucatarie. is foarte frumoase placintele :)bafta la scoli!
Micul a spus…
M-ai omorat.Imi plac terbili de tare.Noi le spunem branzoaice.
Te pup si-ti doresc o zi frumoasa.
geta a spus…
apetisant!bafta la bac!
Miodrag Surac a spus…
Fain, imi plac prajiturile rustice...
maria mihalache a spus…
Tinerica si gospodina..........felicitari!
Craita a spus…
Multumesc frumos fetelor pentru urari,sper sa va auda cineva acolo sus si sa fie bine,chiar este o perioada foarte stresanta in viata mea
Janet a spus…
Ce pofta me-ai faiut! Mi-ai adus aminte de copilarie.....ce poale-n briu facea mama!
Lia a spus…
Craita,
Esti eleva ,sau studenta ?
Ziceai ceva si de facultate si de bac .
Eu intelg mai greu,asa ca iarta-ma.
......................................
Oricum bafta la examene !
Branzoicile sunt mortale.Acum as manca una,asa calda si parfumata.
..............................................
Te-ai dus la concert ?
Daca nu ,sper ca se aude pana la tine.
Pacat ca eu sunt asa departe.Mi-ar fi placut
sa-l vad si aud pe Axl Rose. :)
Liana10 a spus…
Si io vreau niste "poale-n brau"!!!sunt fan!
Levente Kiraly a spus…
Mie nu imi ies asa de aratoase...:(
Gabriela a spus…
N-am mai mancat chiar de foarte muta vreme poale-n brau si trebuie sa recunosc ca mi-ai facut o pofta nebuna!sigur am sa incerc reteta ta sper sa-mi iasa bine!parca le si simt mirosul!Bafta la bac!!!succes!pupik!
Boabe de Cafea a spus…
Craita, mult succes in acest an scolar! Sunt sigura ca va fi bine.
Reteta imi aduce aminte de placintele bunicii. Cred ca o sa fac si eu in curand cateva.
Iti doresc un weekend frumos!
fimere a spus…
c'est beau et réussi, j'aurais bien aimé y goûter
bonne soirée
Momo a spus…
ce bunatati!:))mi-amintesti de copilarie!
Anonim a spus…
Buna,
Amalia spune-mi sincer, poalele astea -n brau sunt cu aluat fraged ca la patiserie?
Craita a spus…
Buna draga anonim,eu speram sa se vada din poze cat de fraged este,dar daca inca nu te-ai convins,gandeste-te un pic la compozitia aluatului:unt,zahar,oua de tara...totul suna a fragezime,mai ales daca l-ai si lucrat foarte bine(adica framantat) si l-ai lasat sa creasca frumos si in pace(timp de o ora,intr-un loc caldut,ferit de curentii de aer).Sper ca te-am lamurit.Daca nu,te invit cu cel mai mare drag sa incerc aluatul si sa-mi spui cu "mana pe inima" daca ti-a placut sau nu.Ziua buna!
Transport mobila a spus…
Pfuu par delicioase:X
Betty a spus…
esti interesata de un schimb de linkuri? Adresa mea este http://bettykitchen.wordpress.com
CristinaK a spus…
mmm, ce bine arat! Placintele astea sunt printre preferatele mele :)
Anonim a spus…
de 12 ani nu am mancat poale-n brau si azi noapte le-am visat,mi-am zis sa caut reteta,arata super mai ramane sa gasesc branza de vaca ca si cea de la noi din tara...
la mai multe retete
Craita a spus…
Spor la cautat si framantat aluat,abia astept sa-mi spui daca ti-au placut si te mai astept pe blog,poate or sa-ti placa si alte retete!

Postări populare