Prajitura Carpati



Cred ca toti cunoastem prajitura triunghiulara cu multe foi,multa crema de cacao si nuci si multa crema caramel.Mama spune ca este prajitura copilariei ei si o gasea intotdeauna in orice cofetarie ar fi intrat,eu n-am apucat acele timpuri,deci nu pot spune daca chiar are gustul original al prajiturii Carpati,dar cu siguranta e gustoasa.Reteta pare complicata,sincer nu e,in schimb dureaza foarte mult pregatirea,mie mi-a luat in jur de o ora numai coacerea foilor,dar pregatita pentru o ocazie deosebita merita tot efortul.
Din aceste cantitati vor iesi 12 bucati uriase pe care le puteti taia inca odata si ve-ti obtine 24 ,noi asa am facut pentru ca am realizat ca nu ne putem lupta cu asemenea "munti".


Prajitura Carpati



Pentru foi:

3 oua
1 si 1/2 cana lapte
1 cana zahar
1 cana ulei
1-2 lingurite amoniac
1 300 gr faina pentru a iesi un aluat potrivit


Crema caramel:

6-7 linguri amidon sau faina
1 l lapte
1 si 1/2 cana zahar
1/2 pachet unt sau margarina
1/2 ceasca apa
mirodenii


Crema de nuci

2 linguri cacao
1 pachet unt
3-4 linguri apa
7-8 linguri zahar
300 g nuci macinate
esenta de rom de buna calitate

Glazura

7-8 linguri zahar
2 linguri cacao
4-5 linguri apa
100 gr margarina


Pentru foi


amesteci toate ingredientele(amoniacul se stinge cu zeama de lamaie) si se coc 12 foi

pe dosul tavii(nu uitati sa intepati foaia inainte de a o coace pentru ca altfel va creste).Eu am impartit aluatul in 2 bucati si fiecare jumatate in inca 6 parti egale,coacerea unei singure foi dureaza undeva la 4 pana la 5 minute.


Pentru crema caramel se arde zaharul pe jumatate si se stinge cu apa.Dupa ce s-a topit,pui 1/2 l lapte,iar in cealalta jumatate pui amidonul pana se desface(cum spuneam,se poate folosi si faina,dar eu prefer amidonul pentru ca sigur crema va iesi fara cocoloase si foarte fina)apoi o adaugi peste celelalte ingrediente.Fierbi totul,amestecand continuu pana obtii o crema fix ca o budinca sau ciulama(ma refer la consistenta)


La sfarsit se adauga margarina si mirodeniile.


Pentru crema de nuci se pun apa pe foc,zaharul si cacaua si se fierbe pana ce se topeste zaharul,apoi se adauga margarina.Cand siropul s-a racit se adauga nucile macinate si esenta.


Pentru glazura se pun ingredientele la fiert pentru cateva minunte,se poate folosi si ciocolata topita.
Asamblare:

Inainte de a asambla prajitura se taie marginile foilor astfel incat aceastea sa aiba aceeasi dimensiune si forma.
Pui o foaie unsa cu crema caramel,apoi asezi o foaie unsa cu crema de cacao


si tot asa.Se lasa pana a doua zi sa stea la inmuiat.Tai prajitura in patrate,


apoi in triunghiuri si le asezi sub forma de piramide.


Pe laterale torni glazura fierbinte si ornezi cu nuci macinate,pisate sau pralinate.

Enjoy!



Comentarii

felis a spus…
Tare bine arata!!... Ce efect... asa cum ai aranjat... felicitari!
Unknown a spus…
Super prajitura! Mie nu-mi place cea de cofetarie, dar asta sigur e buna. Am pus reteta la pastrare.
Sa ai o zi buna.
retete- ina a spus…
foarte buna ,sigur,e si prezentata frumos
Maya a spus…
Banuiesc ca a fost apreciat,ca la cîta munca ai depus,merita!Foarte bine arata!
Mama, cata rabdare ai sa faci foile!!! arata minunat, nu am facut-o pana acum, dar trebuie sa o incerc si eu cand am mai multa energie :) Weekend placut!
Paradis a spus…
Arata foarte bine.Am retinut reteta.Multumesc.
Craita a spus…
@Felis,multumesc pentru aprecieri.
@Brandusa,Ina,Maya,Alina,tuturor le-a placut si am de gand sa o mai refac intr-o zi,cand voi fi foarte odihnita si probabil voi sarbatori ceva special.
@Paradis,cu siguranta merita incercata,este deosebita.
Reka a spus…
De mult vreau sa fac aceasta prajitura dar inca n-am ajuns acolo. Arata foarte bine!!!!
pansy a spus…
n-am facut niciodata prajitura asta,dar am mancat.delicioasa !
Dorina a spus…
Nu am mancat niciodata dar la cum arata sunt tentata sa o fac si sa o gust.
Mimmi a spus…
foarte bine arata !
O zii placuta !!
Craita a spus…
Dorina,chiar iti recomand cu caldura sa o incerci,nu vei regreta!
Craita, te astept sa participi la provocarea lunii mai "Dulce Romanie", desigur, daca ai timp si chef :)
Cristina a spus…
Felicitari! Prajitura si efortul pentru aceasta prajitura merita toate laudele!
bia a spus…
din pacate nu ai taiat-o cum trebuie...mai incearca!in rest cred ca e buna.
Craita a spus…
Buna Bia,stiu la ce te referi,insa reteta originala a acestei prajituri am adaptat-o din revista Practic in bucatarie iar acolo asa era explicat modul de taiere,mi s-a parut mult mai siplu,asa ca am urmat indicatiile lor.
Irina a spus…
Se poate face și cu unt în loc de margarină?

Postări populare