Tochitura dobrogeana cu sos



Am fost la mare(in Ro,evident)si intrand intr-un restaurant,tata si-a comandat o tochitura dobrogeaba cu sos,ceea ce mi s-a parut un pic ciudat,caci eu cunosteam varianta moldoveneasca,fara sos.Asa de mult i-a placut tatei,ca m-a rugat frumos,frumos de tot sa-i fac acasa aceeasi reteta..Cat e de buna...nu pot descrie in cuvinte,ramane sa incercati si sa va convingeti...

- 1 kg carne de porc;
- 50 ml ulei;
- 2 foi de dafin;
- 10 – 15 boabe de piper;
- 2 cani cu apa;
- 1 pahar cu vin rosu;
- 3 linguri pasta de rosii;
- 1 capatana usturoi;
- sare;
- boia de ardei;
- piper macinat;

1. Se taie carne cubulete, ca pentru masina de tocat.
2. Se pune uleiul in tigaie si se incinge. Cand este fierbinte se adauga carnea cubulete. Se lasa pana se albeste,

iar apoi se adauga cele doua cani de apa, foile de dafin si piperul boabe.
3. Se fierbe totul la foc mic timp de 30 minute. Apoi se adauga vinul,pasta de tomate, usturoiul curatat si taiat feliute subtiri, se potriveste de sare, piper, boia si cimbru, dupa gustul fiecaruia. Se mai lasa pe foc inca 5-10 minute.
Se serveste fierbinte alaturi de mamaliguta calda, ou oua" ochi" si branza rasa .

Comentarii

Momo a spus…
buna tare si a ta,craita!si eu am mincat de multe ori la marea noastra acest fel,dar acasa sigur e mai bun!
Miodrag Surac a spus…
Ce bine arata, super...
José Manuel a spus…
Acabo de descubrir tu blog y esta receta se ve muy rica. Te sigo para no perderme tus recetas.

Saludos
Liana10 a spus…
Foarte apetisanta tochitura, numai buna d emancat ;-)
maria mihalache a spus…
Frumoasa si buna.......mmm.
Pup!
Janet a spus…
Eu tot pe cea moldoveneasca o stiu.....asa,nu am incercat...daca zici ca-i buna....
Zi buna,iti doresc!
Documentare a spus…
Foarte placut si in acelasi timp interesant blogul tau, imi place la nebunie.
MIMI a spus…
Craita,saru'mana pentru masa
C-a fost buna si gustoasa
Si bucatareasa frumoasa!
Craita a spus…
@ Documentare,ma bucur enorm sa aud ca iti place blogul meu si il gasesti interesant,sper sa-ti fie de folos vreodata :)

@ Jose Manuel,Espero que me visite mas.
Reka a spus…
Ma bucur ca ai ajuns la mare, noi n-am ajuns anul acesta. Tochitura asta intr-adevar iti face pofta de mancare!!!! Sotului meu i-a placut la mare ciorba de fasole, degeaba am incercat acasa sa-i fac, nu mi-a iesit la fel !!!! Marea e marea :-)))).
pansy a spus…
arata de nota 10 !
felis a spus…
Multumesc de reteta... sigur am s-o incerc si eu pt sotz...

Postări populare