Faceţi căutări pe acest blog

Se încarcă...

Persoane interesate

joi, 11 martie 2010

Paine cu tarate



Cu o coaja crocanta,dar moale si un interior super pufos,aceasta painica merita calificativul Excelent!

Ingrediente :
1 kg faina
500 gr tarate de grau
1 lingura sare
50 g drojdie proaspata sau 2 pliculete uscata
2 linguri zahar
500-600 ml apa sau bors
150 ml ulei

Preparare:
Dizolvi drojdia,1 lingurita zahar si 2 lg faina in putina apa calduta,obtinand o maia subtire ca o smantana.
(Daca folosesti drojdie uscata sari peste aceasta etapa)
Pui intr-un vas faina cernuta,o amesteci cu maiaua,restul de apa calduta,sarea si zaharul.Framanti aluatul incorporand treptat taratele

si uleiul.

Acoperi vasul si lasi aluatul la crescut 45 min


Dupa ce a crescut aluatul

formezi painici,le asezi in tavi unse cu ulei si le mai lasi la crescut 20 de minute.Inainte sa bagi painicile la copt,unge-le cu putina faina dizolvata in apa si presarale cu mac,susan sau diferite seminte.
Coace painea pret de 30 min in cuptorul deja fierbinte.

9 comentarii:

alison spunea...

ce piinici apetisante!

boscodina spunea...

arata tare bine :)

Goldielocks spunea...

nu numai ca arata bine,dar este foarte gustoasa si sanatoasa painica asta.

Maria spunea...

eu akm vreau sa fc o asemenea paina caci arata f. bn...va spun cand este gata:) ce ammm fc multumesc ptr reteta.

Craita spunea...

Ok Maria.Astept sa-mi spui daca ti-a reusit reteta :)

unikorna spunea...

Foarte frumoasa reteta si rezultatul este minunat. Felicitari, si eu sunt o consumatoare de paine de casa din faina neagra, dar si asta cu tarate e minunata. Merita incercat. Felicitari.

valbo spunea...

Nu iese reteta. Apa sau uleiul sunt insuficiente. Sau ai facut-o intentionat?

Craita spunea...

Valbo, niciodata nu as posta o reteta gresita intentionat. Eu am preluat-o din revista practic in bucatarie, iar cand am redactat ingredientele am scris exact cantitatile indicate acolo. Se pare ca nu am fost atenta, pentru ca intr-adevar 350 ml apa este insuficienta pt 1,5 kg de ingrediente uscate. Iti multumesc pentru atentionare, am facut corecturile de rigoare!

Flavius Aileni spunea...

buna eu vreau sa ii adaug si un piure de cartofi cam 350g piure!ce parere ai?!