Paine cu tarate



Cu o coaja crocanta,dar moale si un interior super pufos,aceasta painica merita calificativul Excelent!

Ingrediente :
1 kg faina
500 gr tarate de grau
1 lingura sare
50 g drojdie proaspata sau 2 pliculete uscata
2 linguri zahar
500-600 ml apa sau bors
150 ml ulei

Preparare:
Dizolvi drojdia,1 lingurita zahar si 2 lg faina in putina apa calduta,obtinand o maia subtire ca o smantana.
(Daca folosesti drojdie uscata sari peste aceasta etapa)
Pui intr-un vas faina cernuta,o amesteci cu maiaua,restul de apa calduta,sarea si zaharul.Framanti aluatul incorporand treptat taratele

si uleiul.

Acoperi vasul si lasi aluatul la crescut 45 min


Dupa ce a crescut aluatul

formezi painici,le asezi in tavi unse cu ulei si le mai lasi la crescut 20 de minute.Inainte sa bagi painicile la copt,unge-le cu putina faina dizolvata in apa si presarale cu mac,susan sau diferite seminte.
Coace painea pret de 30 min in cuptorul deja fierbinte.

Comentarii

Momo a spus…
ce piinici apetisante!
Craita a spus…
nu numai ca arata bine,dar este foarte gustoasa si sanatoasa painica asta.
Maria a spus…
eu akm vreau sa fc o asemenea paina caci arata f. bn...va spun cand este gata:) ce ammm fc multumesc ptr reteta.
Craita a spus…
Ok Maria.Astept sa-mi spui daca ti-a reusit reteta :)
unikorna a spus…
Foarte frumoasa reteta si rezultatul este minunat. Felicitari, si eu sunt o consumatoare de paine de casa din faina neagra, dar si asta cu tarate e minunata. Merita incercat. Felicitari.
valbo a spus…
Nu iese reteta. Apa sau uleiul sunt insuficiente. Sau ai facut-o intentionat?
Craita a spus…
Valbo, niciodata nu as posta o reteta gresita intentionat. Eu am preluat-o din revista practic in bucatarie, iar cand am redactat ingredientele am scris exact cantitatile indicate acolo. Se pare ca nu am fost atenta, pentru ca intr-adevar 350 ml apa este insuficienta pt 1,5 kg de ingrediente uscate. Iti multumesc pentru atentionare, am facut corecturile de rigoare!
Marian aileni a spus…
buna eu vreau sa ii adaug si un piure de cartofi cam 350g piure!ce parere ai?!

Postări populare