Oua in sos de rosii


 
Luna aceasta am avut deosebita placere sa poposesc pe un blog plin de retete sanatoase si numai bune de testat in caz de dieta,initial vroiam sa pregatesc un desert cu dovleac care mi-a atras inevitabil privirile, dar am descoperit ca intre timp, dovleacul a disparut subit din congelator(bineinteles, folosit in nenumarate retete), asa ca intr-o dimineata m-am gandit sa testez o alta reteta a Elenei , o reteta cu iz oriental, pe care ea o mai numeste si "mancarea studentului".
Si acestea fiind spuse , sa stiti ca nu am modificat mai nimic din reteta originala, doar ca nu am avut ardei iute, am pus mai multe ciupercute, ceapa verde in loc de ceapa rosie si veche si am condimentat la sf cu cimbru si foarte putin oregano.Trimit reteta Amaliei, sa o includa in binecunoscuta lista cu retetele pregatite pentru Provocarea Secreta.


(sau altfel spus )

Shakshuka

(din ingredientele de mai jos, eu am obtinut 2 portii)

 

 


2 oua
o jumatate de ardei gras rosu
ceapa uscata taiata rondele sau o legatura ceapa verde
5-6 ciuperci proaspete  feliate
300 g rosii decojite, cubulete, in suc propriu
sare, piper, cimbru,oregano
ardei iute
verdeata pt servit

 



Se curata si spala ceapa si ardeiul, se toaca dupa preferinta.Se curata ciupercile si se feliaza, se taie rondele ardeiul iute.In putin ulei se caleste ceapa si cele doua feluri de ardei,cand s-au inmuiat putin se adauga ciupercile feliate

 

 si apoi rosiile din conserva, la nevoie se adauga si cateva linguri de apa, daca sosul este mult prea consistent.Se condimenteaza, iar cand a dat in clocot  se sparg si cele doua oua

 si se acopera tigaia cu un capac si se lasa sa fiarba pana ce ouale sunt complet gatite.Se serveste calda cu verdeata tocata.

Comentarii

O combinatie interesanta! Arata delicios!
Haplea a spus…
Arata bine!Cu siguranta delicios!
Paradis a spus…
Foarte interesantă reteta!Imi place cum suna!O zi faina
Elena Toma a spus…
Ma bucur mult ca ai remarcat aceasta reteta simpla de inspiratie orientala. Eu o fac in diverse variante de condimentare, in functie de inspiratie. Sper sa nu renunti la ideea cu dovleacul, pentru ca eu l-am redescoperit de curand si sunt incantata de variantele in care nu este implicat intr-un desert.

Postări populare