Clatite simple,subtiri sau crepes :)



  1. 2 oua
  2. 1 cup faina (cam 200-250 gr)
  3. 1/2 cup lapte(125 ml)
  4. 1 cup apa minerala carbogazoasa(250 ml)
  5. 1/4 lingurita sare
  6. 2 linguri unt topit

Intr-un bol se bat bine ouale cu sarea,laptele,apa si untul topit. Intr-un alt bol incapator se cerne faina si treptat,amestecand incontinuu se adauga lichidul.Se lasa sa se odihneasca aluatul timp de 30m min,apoi se mai amesteca inca o data.Se inginge o tigaie,se unge cu ulei,se scurge bine tigaia,apoi se toarna cu un polonic mic aprox 60 ml compozitie sau 1/4 cup.Eu mi-am cumparat forme de masurat cup/ml din carrefour si mi-au fost de un real folos la multe retete.Cand aluatul a inceput sa faca bulbuci,e semn ca s-a facut pe o parte(dureaza cam 20-30 sec,daca focul e pe mediu),se intoarce pe cealalta parte si se mai lasa inca putin.
Sunt extraordinare,pot spune cu mana pe inima ca sunt exact ca cele pe care le-am mancat in Brasov(acolo se spune ca se fac cele mai bune clatite din ro),sunt subtiri(asta daca puneti exact cele 60 ml de comp,merge si din ochi,dar nu vor iesi mereu aceeasi grosime),crocante pe margini...o minunatie de clatite.De data aceasta le-am umplut cu branza de vaci amestecate cu smantana(asa'i plac micutei).


Comentarii

Arata foarte imbietoare!!! mie mi-e tare lene sa le fac, ca altfel as manca zilnic :))
felis a spus…
Mi-ai facut pofta de clatite!!!!... Imbietoare!
Sa ai parte de o Primavara Superba si muuuulte martisoare!!
Sa-mi trimiti 3 clatite in loc de martisor :-))!!
retete- ina a spus…
o primavara fericita,martisorul sa-ti aduca un an bun
Craita a spus…
multumesc mult pt urari.o primavara frumoasa,va doresc

Postări populare