Budinca de cozonac/Romanian pound cake pudding




For the english version,please scroll down!

Ei,se pare ca a mai trecut un an,un an cu bune,cu rele.Anul in care am reusit sa public 100 de postari,in care mi-am facut cel putin 206 prieteni virtuali,anul in care am crescut langa voi si am implinit 18 ani.Sper ca macar in felul acesta sa ofer ceva bun,daca nu altfel,trebuie sa recunosc ca nu am reusit sa plantez inca un copac,sa ajung la un orfelinat sau sa salvez vreun catel de la adapost,in schimb am adoptat o pisicuta si am incercat pe cat posibil sa fiu o persoana buna.Aceasta este ultima mea postare pe anul acesta,asa ca va urez toate cele bune si Un An Nou cat mai bun.
La multi ani!



Ingrediente/Ingredients:

un cozonac intreg,uscat(taiat in 3-4 felii mari) sau resturi de cozonac


1,5 l lapte
6-7 oua
12-14 linguri zahar+5 plicuri zahar vanilat

Mod de preparare-How to make it:

Tapetati o cratita de 3 l cu 8 linguri de zahar ars.Puneti la inmuiat bucatile de cozonac in 0,5 l laptein care ati dizolvat o lingura de zahar frecata cu un galbenus.Cozonacul trebuie sa fie bine inmuiat.Bateti 5 oua+ un albus cu 4-5 linguri zahar si adaugati laptele fiert si racit si zaharul vanilat.vmmjmjll
Puneti bucatile de cozonac inmuiat in cratita cu zahar ars dupa ce aceasta s-a racit.Daca doriti,puteti adauga stafide macerate in rom.


Turnati in fir subtire,pe toata suprafata cozonacului laptele batut cu ou.


Da-ti la cuptor si coaceti la foc foarte mic 2 ore.Lasati sa se raceasca in cratita,desprindeti marginile cu cutitul si rasturnati numai cand este foarte rece(altfel se desface)pe un platou.


Serviti ca atare sau garnisiti cu frisca batuta si ati obtinut un tort economic,rapid si foarte gustos.
Eu am pregatit aceasta budinca dintr-un cozonac uscat,uitat undeva intr-un colt al bucatariei noastre.Este foarte aromat,moale si cu gust de crema de zahar ars,frisca il completeaza.


Merita sa-l incercati de Paste,Craciun sau Revelion,de ce nu,mai ales ca intotdeauna raman resturi de cozonac pe care nu le mananca nimeni(cel putin asa se intampla in familia mea)

Comentarii

Daniela Addario a spus…
La multi ani si-un an nou plin de bucurii !
Momo a spus…
delicios si chiar economic ,nici un rest nu trebuie aruncat,in africa inca se moare de foame...si chiar si mai aproape:(!
sa ai un nou an plin de tot ce e mai bun!la multi ani!
sara & Miki a spus…
Petrecere frumoasa la trecerea dintre ani. Sa ai un an mai bun, plin de bucurii si impliniri! La multi ani!
Marcela S. a spus…
La multi ani si numai bine! Spor in toate si multa sanatate.
Liana10 a spus…
Un An Nou fericit cu multa sanatate, intelegere si dragoste! La multi ani!
Happy a spus…
La multi ani!:-)
Lory a spus…
Primiti cu sorcova??

"Sorcova, vesela,
Să trăiţi, să-mbătrâniţi,
Peste vară, primăvară,
Ca un păr, ca un măr,
Ca un fir de trandafir"
Tare ca piatra,
Iute ca săgeata,
Tare ca fierul,
Iute ca oţelul.
La anul şi la mulţi ani!
Un An Nou cu bucurii si impliniri!!!
Lory&Lia
Reka a spus…
La Multi Ani!!!! Un an nou fericit!!!!
felis a spus…
Se ia binecuvântare, se adaug-un strop de soare, şi o pulbere de stele; se amestecă-ntre ele. Se mai pune bunătate, şi iertare de păcate. Iar iubire?... Cât cuprinde! Şi de la Domnul Hristos Să aveţi un an frumos. Mulţumire pentru toate: Mulţi ani cu sănătate!
Janet a spus…
“Arunca anul ce s-a dus in haurile tacute ale trecutului.Lasa-l sa se duca , pentru ca a fost imperfect ; ii multumesc Domnului ca il poate face sa plece.”
(Brooks Atkinson)
Anonim a spus…
La multi ani!Un 2011 plin de realizari si impliniri.
Mari a spus…
La multi ani!
Un an nou plin de bucurii!
Boabe de Cafea a spus…
La multi ani!
Imi place tare mult ideea de budinca de cozonac. Daca as fi vazut mai repede reteta era si mai bine...
Sister a spus…
Paste fericit Craita!Ai un blog minunat ,chiar maine am sa incerc reteta de budinca de cozonac...arata excelent...

Postări populare