Ciorbita de burta ca in Caracal




Aceasta este o reteta secreta...[so be aware] sau cel putin a fost:)))!
Acum mult timp,mama a absolvit niste cursuri de bucatar,e talentata,ii placea si isi dorea sa aiba aceasta meserie,dar nu a mai apucat sa profeseze...a facut copii,si-a gasit un job bine platit si a ramas acolo,apoi s-au intamplat altele si altele,iar acum zice ca e prea tarziu sa mai incerce.
Dar nu a uitat de aceasta reteta pe care a invatat-o intr-un restaurant din Caracal,acolo unde facea practica si a lucrat si ceva timp ca ajutor de bucatar.Acum cateva zile s-a apucat sa faca ciorbita,a pus oasele de vita la fiert impreuna cu burta vacutei,dar s-a facut tarziu si a trebuit sa plece la munca...si uite asa reteta ei nu mai e secreta,mi-a explicat cum si ce si am facut-o si cica a iesit tare buna[eu nu stiu,mi-e nu-mi place acest fel de ciorba,asa ca,sa-i credem pe cuvant pe toti oamenii care au incercat-o,va spun eu ca au fost destui]

1 kg burta de vaca
1 kg oase de vita(cu sita,dar si cu ceva carne)
2 cepe mari
3-4 morcovi
piper,sare,otet
4 oua
2 linguri mustar
500 gr smantana

Se pun oasele impreuna cu burta de vaca la fiert in apa curata.Se lasa la fiert cel putin 4 ore(daca cumparati burta de vaca prefiarta,fierbeti-o maxim 2 ore)Dupa ce au fiert carnurile,se scot din supa

si se taie fasii subtiri(inclusiv carnea de pe oase).

Acum este momentul sa adaugati ceapa intreaga in supa,impreuna cu sarea,piperul,eventual o foaie de dafin.Lasati sa fiarba 20 min.Intre timp se dau morcovii pe razatoarea cu ochiuri mici,dupa care se calesc intr-un strop de ulei.

Scoateti ceapa din supa,adaugati morcovii si mustarul,pe care l-ati amestecat intr-un bol mic cu 2 linguri din supa fierbinte.

Mai lasati supa sa dea in cateva clocote.

Intre timp bateti bine ouale impreuna cu smantana,

stingeti focul supei si lasati-o sa se raceasca pret de vreo 10 min,luati cu un polonic mic putina supa calda si adaugati-o incetul cu incetul in smantana cu oua,apoi turnati totul in oala cu supa,amestecand incet.Asta-i tot,serviti alaturi de otet si mujdei de usturoi ,cui ii place si nu uitati sa adaugati si carnita in ciorba ,atunci cand o puneti in farfurie.

Comentarii

Anonim a spus…
Ah, ce bună îi!
José Manuel a spus…
Se ve un plato delicioso. Saludos
i auzi ce interesant:)oare despre ce restaurant e vb pt k eu sunt din caracal:)
pansy a spus…
e curios dresul tau la aceasta ciorba.de regula legumele care se fierb in ea se scot,pentru ca se impregneaza cu mirosul specific si nu sunt gustoase deloc.nu stiu ce carciuma o fi fost aia din caracal,dar ciorba de burta nu se drege cu ou,pentru ca e si asa destul de consistenta.inovatia e mustarul,asta cred ca in loc de otet.pentru ca la final ,dupa ce ai inchis focul se drege cu otet si usturoi din belsug.o ciorba buna de burta e aia in care nu mai trebuie sa adaugi nimic in farfurie.
pansy a spus…
am facut comentariul asta lung pentru ca eu sunt mare iubitoare de ciorba de burta.
Janet a spus…
Craita ,draga....chiar azi ,al meu barbat se vaita ca nu a mai mincat de mult ciorba de burta!Eu nu maninc ,asa ca el o face si tot el o maninca! Daca sedeai mai aproape de mine....il aveai de musafir!
Miodrag Surac a spus…
Ce bine arata, sa tot mananci...
Anonim a spus…
e la fel de buna pe cat de bine arata ? ;;)
fimere a spus…
cela me semble délicieuse bravo
bonne soirée
Asta da ciorba!!!!!
La mine pe blog te asteapta un premiu!!!Sa ai o zi buna!!!
Bianca a spus…
Mmm ce imi place. Si chiar nu am mai facut demult!! Super idee mi-ai dat:)
Marisa a spus…
Tienes un blog sabroso, variado y original!!!
Me gusta muchísimo, gracias por compartir tus conocimientos y por tu visita a La Gamela.
Un saludo y hasta la vuelta Craita.
Mihaela a spus…
Cred ca a fost foarte buna, si mai cred ca trebuie neaparat sa o gusti :) Nici eu nu mancam ciorba de burta pana acum vreo 2 ani, si dupa ce am gustat-o m-am indragostit de ea. Cea pe care o cumpar eu de la magazin este prefiarta si are miros de bicarbonat, a trebuit sa schimb multe ape, dar cred ca trebuie sa o fac din nou, de data asta calesc morcovii cum ai zis tu. O zi frumoasa!
Craita a spus…
Astept sa-mi spui daca iti place noua varianta cu morcovi caliti,nu numai ca dau un aspect foarte placut ciorbei,dar cica are si gust mai bun:)
Sorin Tiganu' a spus…
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

Postări populare