Faceți căutări pe acest blog

Se încarcă...

Persoane interesate

duminică, 12 septembrie 2010

Ciorbita de burta ca in Caracal




Aceasta este o reteta secreta...[so be aware] sau cel putin a fost:)))!
Acum mult timp,mama a absolvit niste cursuri de bucatar,e talentata,ii placea si isi dorea sa aiba aceasta meserie,dar nu a mai apucat sa profeseze...a facut copii,si-a gasit un job bine platit si a ramas acolo,apoi s-au intamplat altele si altele,iar acum zice ca e prea tarziu sa mai incerce.
Dar nu a uitat de aceasta reteta pe care a invatat-o intr-un restaurant din Caracal,acolo unde facea practica si a lucrat si ceva timp ca ajutor de bucatar.Acum cateva zile s-a apucat sa faca ciorbita,a pus oasele de vita la fiert impreuna cu burta vacutei,dar s-a facut tarziu si a trebuit sa plece la munca...si uite asa reteta ei nu mai e secreta,mi-a explicat cum si ce si am facut-o si cica a iesit tare buna[eu nu stiu,mi-e nu-mi place acest fel de ciorba,asa ca,sa-i credem pe cuvant pe toti oamenii care au incercat-o,va spun eu ca au fost destui]

1 kg burta de vaca
1 kg oase de vita(cu sita,dar si cu ceva carne)
2 cepe mari
3-4 morcovi
piper,sare,otet
4 oua
2 linguri mustar
500 gr smantana

Se pun oasele impreuna cu burta de vaca la fiert in apa curata.Se lasa la fiert cel putin 4 ore(daca cumparati burta de vaca prefiarta,fierbeti-o maxim 2 ore)Dupa ce au fiert carnurile,se scot din supa

si se taie fasii subtiri(inclusiv carnea de pe oase).

Acum este momentul sa adaugati ceapa intreaga in supa,impreuna cu sarea,piperul,eventual o foaie de dafin.Lasati sa fiarba 20 min.Intre timp se dau morcovii pe razatoarea cu ochiuri mici,dupa care se calesc intr-un strop de ulei.

Scoateti ceapa din supa,adaugati morcovii si mustarul,pe care l-ati amestecat intr-un bol mic cu 2 linguri din supa fierbinte.

Mai lasati supa sa dea in cateva clocote.

Intre timp bateti bine ouale impreuna cu smantana,

stingeti focul supei si lasati-o sa se raceasca pret de vreo 10 min,luati cu un polonic mic putina supa calda si adaugati-o incetul cu incetul in smantana cu oua,apoi turnati totul in oala cu supa,amestecand incet.Asta-i tot,serviti alaturi de otet si mujdei de usturoi ,cui ii place si nu uitati sa adaugati si carnita in ciorba ,atunci cand o puneti in farfurie.

15 comentarii:

Anonim spunea...

Ah, ce bună îi!

jose manuel spunea...

Se ve un plato delicioso. Saludos

Kryss Loves Cooking spunea...

i auzi ce interesant:)oare despre ce restaurant e vb pt k eu sunt din caracal:)

pansy spunea...

e curios dresul tau la aceasta ciorba.de regula legumele care se fierb in ea se scot,pentru ca se impregneaza cu mirosul specific si nu sunt gustoase deloc.nu stiu ce carciuma o fi fost aia din caracal,dar ciorba de burta nu se drege cu ou,pentru ca e si asa destul de consistenta.inovatia e mustarul,asta cred ca in loc de otet.pentru ca la final ,dupa ce ai inchis focul se drege cu otet si usturoi din belsug.o ciorba buna de burta e aia in care nu mai trebuie sa adaugi nimic in farfurie.

pansy spunea...

am facut comentariul asta lung pentru ca eu sunt mare iubitoare de ciorba de burta.

JANET spunea...

Craita ,draga....chiar azi ,al meu barbat se vaita ca nu a mai mincat de mult ciorba de burta!Eu nu maninc ,asa ca el o face si tot el o maninca! Daca sedeai mai aproape de mine....il aveai de musafir!

Surac spunea...

Ce bine arata, sa tot mananci...

Tzzumbi spunea...

e la fel de buna pe cat de bine arata ? ;;)

Fimère spunea...

cela me semble délicieuse bravo
bonne soirée

judy spunea...

Asta da ciorba!!!!!
La mine pe blog te asteapta un premiu!!!Sa ai o zi buna!!!

Bianca spunea...

Mmm ce imi place. Si chiar nu am mai facut demult!! Super idee mi-ai dat:)

Marisa spunea...

Tienes un blog sabroso, variado y original!!!
Me gusta muchísimo, gracias por compartir tus conocimientos y por tu visita a La Gamela.
Un saludo y hasta la vuelta Craita.

Mihaela spunea...

Cred ca a fost foarte buna, si mai cred ca trebuie neaparat sa o gusti :) Nici eu nu mancam ciorba de burta pana acum vreo 2 ani, si dupa ce am gustat-o m-am indragostit de ea. Cea pe care o cumpar eu de la magazin este prefiarta si are miros de bicarbonat, a trebuit sa schimb multe ape, dar cred ca trebuie sa o fac din nou, de data asta calesc morcovii cum ai zis tu. O zi frumoasa!

Craita spunea...

Astept sa-mi spui daca iti place noua varianta cu morcovi caliti,nu numai ca dau un aspect foarte placut ciorbei,dar cica are si gust mai bun:)

Sorin Tiganu' spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.