Covrigei aperitiv


Am gasit acum ceva timp in Selgros o forma tare draguta si ieftina de covrigei.Am cuparat-o imediat,mai ales ca sunt mare fan rontaieli.Am folosit-o de mai multe ori,dar de fiecare data am facut aluatul dupa aceiasi reteta pentru ca mi-a placut foarte mult cum au iesit,seamana la gust cu acei covrigei care se vand in Cora,la raionul de brutarie.Oricum,in curand o sa gasiti pe blog o intreaga debandada a retetelor de covrigei ;))

Din aceasta compozitie am copt fix 3 tavi de aragaz pline cu covrigi.
La o jumatate kg faina,adaugati un pachet unt sau margarina(eu am folosit unt),lasat la temp camerei si taiat cubulete,2 galbenusuri si o cana de lapte caldut in care ati dizolvat un cub de drojdie(eu nu l-am dizolvat,m-am gandit ca nu este necesar).

Framantati si gata,

intindeti aluatul

si stantati-l cu forma de covrigei,

ii puteti unge cu albusul de ou ramas sau,cum am facut eu,spargeti un ou intreg,amestecati-l cu putin lapte si ungeti covrigeii.Se pot presara cu susan,chimen,cascaval,rozmarin,etc.

Ii coacem la foc potrivit,cand sunt aproape gata si au prins o culoare usor ruginie,ii stropim cu o compozitie facuta dintr-o lingurita sare amestecata cu 2 de faina si apa cat sa obtinem o coca de consistenta unui iaurt slab.Mai introducem tava la cuptor 1-2 min,cat sa se intareasca putin sarea pe covrigei.
Se pot pastra maxim 2 luni si vor fi la fel de gustosi,se pot pregati mult inainte de vreo festivitate si (din cate mi-a spus tata)merg de minune cu o tuica fiarta!

Comentarii

pansy a spus…
arata grozav!noi avand probleme cu dantura,nu ne plac prea crocanti.cum sunt din punctul asta de vedere ?cat a costat forma,maine ma duc la selgros.
Momo a spus…
o,deliciosi i-ai mai facut!
Janet a spus…
Craita,draga si eu am reteta asta si am si forma!Dar nu am mai facut de muuuuult!Arata grozav si-mi plac de mor ,iar eu mai pun in coca si seminte de chimen ,imi place gustul pe rare il da!
O duminica minunata iti doresc!
Sarea in bucate a spus…
ce pofta mi-ai facut..mi-e dor de acesti covrigi:)uf....ca aici nu cred ca gasesc eu asa forma..dar intr-o zi(cand o sa-mi mearga si mie cuptorul)am sa-i fac dupa reteta ta,dar eventual bastonase:))
Craita a spus…
Da Janet,sunt tare buni,dar mie nu prea imi place chimenul:d
Unul din multi! a spus…
Hallo Craita!
covrigei tai apetisanti striga dupa o halba de bere si vceva brinzeturi...:))))
Vezi, arata atizt de bine, incit umbla fantezia poftelor aiurea, dupa bere si alte alea :)))))
Eu de ani de zile am tot zis ca fac, dar nu m-am tinut consecvent de dorinte.
Dar parca vazind iarasi la tine, imi vine sa fac si eu.
Sa vedem cum decurg lucrurile zilele astea (ca a inceput scoala la noi si sint in priza) si poate pun si eu in practica...
Eu iti multumec pentru reteta si foto si iti doresc o saptamina plina de succese!
Cu prietenie
laura S.
Miodrag Surac a spus…
Covrigei tai m-au adus aminte de copilaria mea, super arata...
Sarea in bucate a spus…
craita iti multumesc frumos, dar nici sa nu te gandesti...stai linistita ca o pot ruga la fel de bine pe mama:)m-ai emotionat,stiu ca l-ai face din tot sufletul gestul acesta frumos, dar nu pot accepta:)am sa fac rost ,iti pomit:)merci mult,pup!

Postări populare