Cozonac impletit Laura L.



Imi cer scuze ca nu am mai postat de mult timp,dar sincer, timp de 3 saptamani nu prea am gatit nimic,poate niste ceai,cartofi prajiti si niste sandwich-uri pt pauza de la munca.Da.Munca!
Stiu ca suna destul de straniu ca eu sa muncesc la 17 ani,dar nu e nimic complicat si o fac doar in weekenduri,asa o sa-mi pot cumpara in sfarsit,Nikonul dupa care tanjesc de atata timp!!!
Deci,in randurile urmatoare,o sa va arat cum am facut cozonacul de Paste,dar din pacate nu am o poza de prezentare cu sectiunea,pentru ca am facut doar 2 si s-au mancat prea repede,insa va las pe voi sa va imaginati cum ar fi aratat.
(Reteta apartine Laurei Laurentiu)
Ing pt un cozonac:

500 de grame de faina
180 de ml lapte
100 de grame de zahar
3 galbenusuri
1 ou intreg
100 de grame de unt topit
1 praf de sare
20 gr drojdie proaspata
arome
Umplutura:
-nuca macinata-200 gr
-100 gr stafide
-o ciocolata cu lapte

Aceasta este umplutura pe care am folosit-o eu de data aceasta,insa acelasi cozonac l-am facut si de Craciun si l-am umplut cu stafide,rahat si crema de mac,deci umplutura o alegeti in functie de gust,eu doar am dat un exemplu.

Mdp:

Dizolvati mai intai drojdia cu o lingurita de zahar,

in putin lapte cald,

adaugati putina faina

si asteptati sa actioneze. In momentul in care face bulbuci

puteti sa incepeti framantatul: intr-un castron incapator asezati faina, faceti o gaura la mijloc, adaugati laptele fiert cu zaharul si racit pana la 40 de grade, amestecat cu oul si galbenusurile batute cu sarea, aromele,

si framantati. Si iar framantati. Atentie, aluatul este lipicios si nu tocmai usor de lucrat, ca orice aluat de cozonac. Nu adaugati mai mult de 2, maximum 3 linguri de faina, in caz contrar aluatul isi va pierde finetea. framantati cel putin un sfert de ora, apoi incepeti sa adaugati untul topit, dar nu fierbinte, putin cate putin, pana va fi complet absorbit.
Asa ar trebui sa arate aluatul gata framantat.

O parte de aluat o puteti framanta cu putina cacao,daca doriti.

Aluatul se lasa la loc caldut,ferit de curent sa creasca timp de 2 ore.

Aluatul se rastoarna pe planul de lucru,uns cu ulei,se imparte in cate bucati doriti,se intinde cu sucitorul si se umple cu ce vreti,

se ruleaza bucatile de aluat si se impletesc.
Se aseaza cozonacul intr-o forma unsa cu ulei sau tapetata cu hartie de copt si se mai lasa la crescut timp de 30 min.Se unge cu ou.

Se introduce in cuptorul preincalzit la 200 de grade iar dupa 10 minute se reduce focul la 180 de grade.Se tine in cuptor timp de aprox 40 min.

Comentarii

Nadji a spus…
Bravo pour cette brioche.
J'aime beaucoup l'idée des 2 couleurs.
A bientôt.
eli a spus…
in doua culori,foarte ingenios!
Momo a spus…
foarte frumos ti-a iesit ,uite ,eu ,la 40+ ani ,nu am facut asa cozonac!bravo!si te admir ca muncesti pt. visul tau,nu-i straniu,eu muncesc de la 18 cu norma intreaga...si imi doresc un nikon,dsrl...dar pt. asta trebuie sa mai astept ceva timp!
Micul a spus…
Foarte, foarte frumos cozonacul.Felicitari, esti foarte priceputa.
La mine pe blogg premii pentru tine, daca-ti face placere sa le ridici.
O zi frumoasa sa ai.
maria mihalache a spus…
Frumos si gustos.
O zi buna!
Craita a spus…
Va multumesc pentru apreciere.M-am gandit ca da ca am avut eu curaj sa fac maioneza,nu trebuie sa fie mare bai si cu cozonacul.Prima data nu va spun k am facut 4,iar cand le-a venit randul ultimilor 2 era deja 1 dimineata si nu setasem nici timerul cuptorului si am adormit.Si au stat cozonaceii mei pana la 7 dimineata in cuptor,bn ca era dat doar la 150 de grade.
Doi i-am ars,dar doi au fost buni,poate chiar mai buni decat ai mamei...sunt o norocoasa pt k am puterea sa infrunt orice esec si cam cu talentul asta sper sa-mi pot cladi o viata frumoasa!Gatitul nu-ti dezvolta numai apetitul,ci si sufletul,personalitatea,abilitatile...
Janet a spus…
Foarte bine arata!Si la virsta ta sa iti reuseasca ,cozonacul...nu-i de ici de colo...felicitari!
Doinitza`s cakes a spus…
super ti-a iesit cozonacul,pacat ca nu ai pus si o sectiune

Postări populare