Crema din must si miez de nuca



O crema sau mai degraba o budinca,cu parfum de toamna...O sa va placa cu siguranta,mai ales ca este o reteta economica si se prepara in 20 min.Sper ca mai aveti inca ceva must prin camara(daca nu s-a transformat inca in vin)iar daca nu,va trebui sa asteptati pana in toamna urmatoare...
Deci:
Dintr-un litru si jumatate de must(eu am folosit alb,dar va recomand sa incercati si cu unul roze sau rosu)vor iesi 6 pahare de crema.
Fierbeti mustul

pana scade la un sfert din cantitate si devine concentrat,in acest moment puteti adauga 5 linguri cu miere,dar doar daca vreti crema mai dulce,eu personal nu am adaugat,mi s-a parut mustul oricum foarte dulce,dar trebuie sa stiti ca in final isi pierde din dulceata si devine acrisor.Dupa ce ati adaugat mierea,se pune in must 5 linguri pline cu amidon sau faina si se amesteca pana ce se ingroasa,se stinge focul.In 6 pahare,se pune cateva linguri pline cu nuca,eventual prajite un pic(va rog,incercati sa nu le parliti,asa cum am facut eu),peste nuca se toarna crema si se lasa sa se raceasca timp de cateva ore in frigider.

P.s In oala in care am fiert mustul,am adaugat si cateva cuisoare,pe care in final le-am scos...da cremei un aer mult mai rafinat si aromat.Eu zic ca este o reteta care se prepara usor,economica,interesanta si de sezon,asa ca merita incercata.

Comentarii

Miodrag Surac a spus…
Arata bine, n-am incercat niciodata...
Andreea a spus…
Craitzo, tare interesanta crema asta cu nuci a ta. Felicitari! Treci si pe la mine daca doresti. O seara buna!
Liana10 a spus…
Vreau si eu un pahar!! Multumesc!
Must fac singura la blender: curat strugurii, le scot samburii,pun blenderu'in functiune, apoi cand e gata, strecor sucul de pielite si gata mustul! ;-)
sara & Miki a spus…
Reteta o stii sigur de la mama ta. Si eu la fel, dar am si uitat de ea. Ma bucur ca mi-ai amintit-o.
Reka a spus…
Arata si suna foarte bine, niciodata n-am auzit de crema aceasta. Merci pentru reteta !!!!
maria mihalache a spus…
Cat de bine arata si ce decor minunat.
O zi buna!
pansy a spus…
ce reteta interesanta !
Gabriela a spus…
arata foarte bine si cred ca e si foarte buna1interesanta reteta,de retinut!o duminica placuta!
Sarea in bucate a spus…
nici eu nu am incecat asa ceva.....am trecut pe la tine sa-ti raspund la comentul lasat la mine, mai devreme!
nu-ti face griji in legatura cu graviditatea....da iei in greutate, e posibil sa ai pofte de tot felul.....dar depinde de la ca z la caz....eu nu am pofte speciale..dar ca orice fata mi-a place sa fiu slaba si mereu am avut grija la ce papam....inainte de primul copil eram slaba(56 kg,la 1,73 cm)in sarcina am pus mult,peste 30 de kg, nu datorita mancatului..eu zic ca am mancat normal desigur nu ma uitam la calorii ,dar nu am facut abuz....la maine cauza a fost....statul prea mult, eu eram proaspata sosita in canada.....sotul muncea de dimineata pana seara..nu stiam pe nimeni...deci normal ca am stat mult in casa, gatit curatenie..dar atat..nu prea multa miscare..plus aici pui"curul"in masina si te deplasezi..in romania in schimb meregeam mult pe jos ....te plictisec? dupa ce am nascut....nu mi-am revenit ...am stagnat la 65 kg....dar iar ...nu fac sport....apoi am pus vreo 4 kg si am ramas iar gravida.....de aia zic ca fac de toate..profit sa manc ce vreau..nu neaparat ca am pofte(nu am)..dar stiu ce ma asteapta dupa...si dupa prima experienta,ma astept sa pun iar ceva pe mine....desi se zice ca in a 2 a sacina nu pui asa de mult:))) voi vedea...mai am sunt deabia in 18-19 saptamani:))
doamne parca am scris un roman aici.....eu zic asa...fi slaba ,ai grija de tine, fa sport.....si nu tre sa ne lasam si sa ramanem mereu atragatoare...desi suntem maritate si cu copii(asta in cazu meu)
sper sa-mi dea dumnezeu foarta si putere sa revin la kg mele...la 58 as vrea....si sa ma mentin asa cat de mult:)))
sorry pentru lunga poveste:))

Postări populare