Reteta de baza pt paine-basic bread



M-am gandit sa fac aceasta postare ca pe un mic tutorial pentru incepatorii intr-ale bucatarie.
Imi amintesc ca printre primele mele retete pe care le-am facut cap-coada au fost niste supe,ciorbe,gogosi,scovergi si evident painea cea de toate zilele...nu prea stiam eu cu ce "se mananca" aluatul,cum ar trebui framantat,ce il face pufos sau de ce trebuie sa-l las de 2-3 ori sa creasca,ei bine,se pare ca am ajuns intr-un punct in care cel putin gogosile,scovergile si reteta asta de paine imi ies extraordinare,asa ca o sa incerc sa explic cat de bine pot,atat reteta,cat si cateva tehnici de framantare si o sa postez si varianta in engleza,ca sa fie mai usor pt toata lumea :)

Pt o paine mare sau 8 micute:
-1 1/2 lingurita de drojdie uscata sau 25 gr drojdie proaspata
-1 lingura zahar
-350 ml apa calduta
-500 gr faina alba
-1-2 lingurita sare

Ungeti o tava de chec cu unt.Intr-un castronel puneti drojdia,zaharul si putina apa
calduta,

amestecati bine ,

lasati sa creasca 10 minute pana face bulbuci.

Cerneti faina si sarea intr-un castron incapator.Faceti o gaura in mijloc si turnati amestecul din castronel si apa ramasa.

Amestecati cu o lingura de lemn ca sa formati aluatul.

Framantati aluatul pe o planseta presarata cu faina timp de 10 min.

Puneti aluatul din nou in bol,

acoperiti cu un prosop de bucatarie,si lasati sa creasca timp de o ora sau pana isi dubleaza volumul.

Preincalziti cuptorul la 220 de grade.Cu delicatete impingeti aluatul cu pumnul,ca sa inlaturati bulele mari de aer din aluat.

Apoi "masati-l" usor pt cateva minute, pe aceeasi planseta de lucru presarata cu faina.
Da-ti forma aluatului si puneti-l in tava.Acoperiti-l cu un prosop de bucatarie si lasa-ti painea sa creasca timp de 30 min.

Coaceti paine 30 min.Lasati-o sa se raceasca inainte de a o taia.
Daca vreti sa faceti chifle impartiti aluatul in 8 parti si apoi formati mingiute de aluat pe care le lasati la crescut.Inainte de a le da la cuptor ungeti-le cu putin lapte si presarati seminte.

Ingredients for 1 loaf or 8 delicious rolls:
1 1/2 tsp active dry yeast
1 tsp sugar
350 ml lukewarm water
500 gr(4 cups) white bread flour
2 tsp salt

  1. Lightly grease a loaf pan with butter.Place the yeast,sugar,and a little of the water in a small bowl,stir well,and leave in a warm place for 10 minutes,until frothy.
  2. Sift the flour and salt into a large mixing bowl.Make a well in the center and pour in the frothy yeast mixture and remaining water.Stir with a wooden spoon to form a dough.
  3. Knead the dough on a lightly floured surface for 10 minutes.Place back in the bowl,cover with a damp dish towel,and leave in a warm place for an hour,or until doubled in size.
  4. Preheat the oven to 425F(220 C).Lightly"punch down"the dough to knock out the large air bubbles .Then knead it lightly on a floured surface for a few minutes.
  5. Shape the dough into a rectangle and tuck the ends under to fit into the pan.Place in the pan.Cover with the damp dish towel;leave to rise in a warm place for a further 30 minutes.
  6. Place the pan in the center of the oven.Bake for 30 minutes,or until risen and golden.Place on a cooling rack.
  7. To make rolls:At step 5 divide the dough into 8 balls.Flatten slightly.Brush the tops with milk,then sprinkle over some seeds.

Comentarii

Momo a spus…
excelenta initiativa cu acest tutorial,felicitari!
pansy a spus…
si eu gasesc ideea foarte buna,dar marturisesc ca eu prepar aluatul in masina de paine,dar de copt in coc in cuptor
Craita a spus…
Draga Pansy,sa stii ca imi place tare mult sa framant aluat,dar nu as refuza o masina de paine,te asigur ca daca as avea-o,m-ar scuti de munca si faina imprastiata peste tot,dar cum nu am masina de paine ma comformez si incerc sa invat noi tehnici in prepararea aluatului.Sper ca initiativa mea va ajuta pe cineva sa coaca o paine rumena si gustoasa :)
Cristina's World a spus…
Faina idee :) si faina paine :)
Liana10 a spus…
Bravo, Craito, o initiativa f.buna! ;-)
felis a spus…
Craita... sper sa imi fac curaj si sa ma bag si eu la aluaturi... Dupa cum explici tu pare simplu... Mie mi-e frica de tot ce inseaman aluat de framantat cu drojdie care mai trebuie sa si creasca... stiu ca e sortit esecului in mainile mele... Mai greu e cu cuptorul la 220... ca al meu nu e pe grade.. si imi face figuri... Daca imi iese... te anuntz.... Felicitari pentru blog...

Postări populare