Chec de albusuri





O varianta super deliciosa si deosebita ca textura a clasicului chec.
In plus, se folosesc mult mai putine ingrediente si este reteta salvatoare ori de cate ori va raman albusuri in plus si nu aveti chef sa faceti bezele. Este un chec pufos, iar faptul ca este facut doar din albusuri intensifica de doua ori mai mult orice  aroma pe care o veti adauga, mai mult de atat, nucile,  fructele uscate, ciocolata si rahatul se preteaza foarte bine retetei,  fara ca ele sa  cada pe fundul tavii.



Chec cu albusuri si rahat multicolor





un pahar plin cu albusuri
un pahar faina
un pahar zahar
un praf de sare
o lingurita bicarbonat sau praf de copt
coaja de lamaie data pe razatoare
o esenta de lamaie sau vanilie
50 gr unt/ margarina topita sau chiar ulei putin caldut
stafide/rahat/nuci/fructe uscate/chipsuri de ciocolata



Se bat albusurile bine, dupa care se adauga treptat zaharul si se mixeaza in continuare pana cand zaharul este topit, iar albusurile s-au transformat intr-o spuma tare care nu cade de pe mixer/tel.
In faina cernuta se amesteca praful de copt, si se incepe incorporarea acesteia in albusuri, folosindu-ne de o spatula. Se amesteca usor de sus in jos cu miscari circulare. Adaugam apoi untul topit, coaja razuita si esentele, incorporam si fructele sau ciocolata si turnam compozitia intr-o forma de guguluf, unsa si tapetata foarte bine sau intr-o forma mai mare de chec. Se coace in cuptorul preincalzit, la foc mediu, pana ce checul trece testul scobitorii. Dupa ce s-a racit  se pudreaza cu zahar  si se taie felii. O sa va placa la nebunie!!!

                                                      


Comentarii

Cristina a spus…
Arata foarte bine. Exact asta fac si eu acum :).
diamond a spus…
La multi ani! Sectiunea e tare faina!
Craita a spus…
@ Cristina, tocmaice terminasem de postat reteta, si uitandu-ma inca odata peste poze, m-a troznit o pofta grozava sa-l refac!
@ Diamond, multumesc pentru urare, fie ca 2013 sa fie cat mai plin de voie buna si de inspiratie!
Irina a spus…
La multi ani si din partea mea. Multumesc pentru urari!
Unknown a spus…
Un an nou fericit iti doresc!! Checul arata tare bine,o suoper idee pentru albusurile ramase ;)
Craita a spus…
Intr-adevar Paula, mie nu-mi plac defel bezelele iar alta reteta salvatoare nu mi-a trecut prin minte. Tot timpul imi raman albusuri extra , mai ales cand prepar aluaturi pufoase sau creme. Un an nou fericit si tie!
adnia a spus…
si eu raman mereu cu albusuri...din cand in cand mai incropesc cate-o prajiturica (am si eu una de lux:)), dar parca mai simtim nevoia si de cate-un chec!
Craita a spus…
Draga Adina, daca stii si tu o reteta este binevenita, sper sa ne-o impartasesti si noua:)
Gabriela a spus…
Ce frumos ti-a iesit! Am facut candva demult o prajitura in tava tub, cu bucatele de ciocolata, dar toate s-au lasat pe fundul tavii. Reteta ta trebuie sa fie mai buna.

Postări populare