Prajiturele de post cu nuca si cafea



Cu aceasta prajiturica am contribuit si eu la provocarea lunii martie,Dulce Romanie fiind gazduita de Bucatarie Furnicutilor,ei au ales aceasta minunata combinatie,cafeaua si vinul,ce m-au determinat sa creez aceasta minunatie ,care este si de post,o prajitura densa cu multa nuca si multa cofeina,te asigur ca iti va pune sangele in miscare si,ce e si mai bine,te va indulci si la propriu si la figurat!


Ai nevoie de:


1 doza suc cu cofeina(gen pepsi,cola,puteti folosi si apa minerala carbogazoasa,daca nu va lasa inima sa va incurcati cu asemenea bauturi)
1 cana zahar
1 ceasca nuca macinate,se poate si mai mult daca vrei
o ceasca cafea gata preparata,neindulcita
2 cani faina
1 plic praf de copt
jumatate de esenta de rom
Sirop:

3 linguri de zahar
o ceasca de apa

Glazura:

3 linguri cacao
5 linguri zahar
3 linguri apa
50 gr margarina
pt glazura poti folosi si o ciocolata de post(amaruie,novatini am folosit eu)

Am frecat bine de tot cafeaua cu zaharul,


apoi am adaugat alternand,sucul si faina amestecata cu praful de copt,la final am incorporat nucile si esenta de rom.


Intr-o tava am pus hartie de copt(din aceea cerata,de calitate) si am turnat compozitia,


am tinut blatul in cuptorul incins timp de 30 min.
Pt sirop am ars zaharul intr-o craticioara,


l-am stins cu apa,am turnat si putin esenta de rom,si l-am lasat sa faca cativa bulbuci,asa fierbinte l-am turnat peste praji.


Pt glazura eu am topit o ciocolata amaruie alaturi de margarina si o lingura cacao,pt ca am vrut un gust intens de cacao,dar o sa va explic si cum se face glazura normala:
  • se pune pe foc cacaoa,zaharul,apa si margarina,lasi sa se topeasca si amesteci bine pana se incorporeaza.
  • sau mai simpu,topesti la bain-marie impreuna cu 2 linguri ulei,ciocolata de post si o intinzi calduta pe blat.

Comentarii

Anonim a spus…
Prajitura asta nu poate fi de post. E prea buna!
Craita a spus…
sigur,sigur e de post,trebuie sa o incerci,caci e chiar ametitor de buna,eu am facut-o ieri si nu mai am nici macar o bucatica,si sunt sigura ca ai toate cele in ograda,te astept cu pareri dupa,daca te decizi sa o faci:)
maria mihalache a spus…
Si preparatele de post sunt delicioase.
Anonim a spus…
Grozav!ITI MULTUMESC mult,chiar cautam o prajitura de post interesanta,asta arata bine si magandesc ca e buna,doar e cu nuci si cu cafea,sper sa-mi iasa,vin maine sa-ti zic cum mi-a iesit
Craita a spus…
Te astept cu pareri,de fapt,va astept cu parari,anonim1 si 2 :)))
yaya6 a spus…
buna reteta,am salvat-o,arata bine de tot,o seara buna
retete- ina a spus…
arata bine,iese si fara oua,da reteta trebue salvata
violette a spus…
ce idee buna...am notat reteta, o sa o incerc cat de curand!...
janet a spus…
Zilele,ce urmeaza mana la Paste,retetele de post vor fi la mare cautare!
Unknown a spus…
pe mine ma pune in miscare numai cand o vad, ma trimite catre bucatarie, sa fac si eu
Cristina a spus…
Ce bine ca ai facut ceva dulce!!! Eu iti trimit ghiveci, tu imi dai la schimb o feliuta de prajitura!
Arata fff bine, sigur e delicioasa!
Anonim a spus…
Iti multumesc inca odata pt reteta,am facuto azi pt masa de pranz si sotului meu i-a placut foarte mult,vreau sa-ti spun totusi ca am pus in loc de cola o cana de apa minerala si in loc de cafea am pus ciocolata calda(de la plic) preparata cu apa,asta pt ca am si un pitic in preajma si e destul de mic si mi-a fost cam frica sa-i dau ceva cu prea multa cafea,multumesc mult si mai astept si alte retete,cu drag anonim nr 2 =)),ioana din slobozia
retete- ina a spus…
Craita,pentru tine am premii de primavara,ti le trimit cu drag,le meriti
maria mihalache a spus…
Un premiu te asteapta sa-l ridici.
What a wonderful Cake ..I take two pieces of it:)))
Many greetings
Cali
Eu a spus…
Vreau si eu ceva dulce....dar n-am voie. Pune si tu niste retete de prajituri de slabit :))
Mihaela a spus…
Craita, prajiturica este delicioasa, multumesc pentru participarea la Dulce Romanie. Te rog daca se poate sa specifici ca este provocarea pentru Dulce Romanie si sa faci un link catre "Bucataria furnicutilor". O zi frumoasa sa ai, ma bucur ca ai reusit sa iti repari blogul :) In nici un caz sa il stergi, asta ar da satisfactie celui care a incercat sa faca rele.
Maria a spus…
Doamne e excelenta..am facut.o chiar ieri..si am avut si musafiri :)) au adorat.o..asa post mai tot anul.Mie mi.a iesit cam densa ca mi se parea prea apoasa compozitia de blat..si am pus multa faina..dar mereu fac asa.
Craita a spus…
Ma bucur nespus Maria ca v-a placut. In general prajiturile cu blaturi pufoase, ar trebui facute dintr-un aluat asemanator cu cel de chec, adica pufos si sa curga ca o smantana, daca pui prea multa faina, va iesi intr-adevar o prajitura densa!

Postări populare