Pogacele cu jumari


De mult timp am vrut sa fac aceste minunatii de pogacele cu jumari,pur si simplu ma incanta ideea unor fursecuri sarate specifice acestui anotimp.Sunt bune,am facut portie dubla,asa ca jumatate de aluat inca se mai odihneste in congelator.Sunt foietate,gustoase,cam grase ce-i drept,din pricina jumarilor,dar daca dispuneti de ingeredientele necesare,nu ezitati sa le faceti,sunt perfecte pe post de aperitiv pentru o masa de sarbatoare,asa cum a fost masa de Craciun sau Revelion.
Reteta o aveam de mult,insa nu aveam jumari.Tehnica de impachetare nu-mi apartine,am furat-o din Cuina(mii de multumiri)

Ingrediente pt aluat:
600 gr faina
un ou
o lingurita sare
1 lingura smantana
un cubulet de drojdie
1 lingurita zahar
o ceasca de lapte
1 lingura-2 de margarina

Ingrediente pt pasta de jumari:
+/- 200 gr de jumari
sare,piper dupa gust



Amesteci drojdia cu laptele caldut si zaharul,lasi la dospit 15 min.
Cand a inceput sa faca bule de aer o amesteci cu faina,smantana,margarina,sarea si framanti bine aluatul.Il lasi la crescut intr-un loc ferit de curentii de aer rece,cel putin 30 min.
Dupa ce a crescut frumos il intins intr-un dreptunghi de vreo 6-7 mm grosime.Din jumarile date prin masina de tocat(sau robot de bucatarie,dupa caz) faci o pasta,pe care o condimentezi cum doresti.Jumarile se intind uniform pe aluat

si se incepe impaturirea.
.Laturile mai putin late ale dreptunghiului se aduc spre mijlocul aluatului,

apoi se indoaie pe linia de imbinare ca si cand ai inchide o carte.Apoi se mai indoaie inca o data pe latura cea mai lunga.


Se pune in frigider dupa ce s-a infoliat, pentru 30 min.

Dupa scurgerea timpului se mai repeta operatiunea "impaturire+frigider" inca de 2 ori
Dupa ultima impaturire se intinde aluatul intr-un dreptunghi destul de grosut si se taie in diferite forme,
(si aici v-am pus un close up ca sa vedeti cat de "infoiat" este aluatul)

se lasa la crescut, se ung cu ou batut,se introduc in cuptorul preincalzit,se coc pogacelele si se savureaza alaturi de cei dragi,alaturi de prieteni,de o bere sau o tuica.Enjoy!


Comentarii

felis a spus…
cata munca...dar rezultatul e pe masura...
Micul a spus…
Ce bunaciuni.Mi-ai adus aminte de Muni, ea ne facea tot timpul.
Mie imi plac cu ceai.
sa ai o zi frumoasa.
Unknown a spus…
Ce faine sunt! Cred ca sunt tare bune! Eu spre rusinea mea, nu am mai mancat niciodata:D.
sara & Miki a spus…
ce bune trebuie sa fi fost...
Gabriela a spus…
N-am mancat niciodata,trebuie sa fie tare bune!jumarile i-mi plac la nebunie le mananc ca pe biscuiti!pupici!
Boabe de Cafea a spus…
Nu am mai mancat de cand traia strabunica...ce bune pot fi! :)

Postări populare