Gogosele cu dovlecei



Dupa cum spuneam,noua ne plac mult de tot gogosile,gogosile de orice "natie"...Si daca am fost la buni,am cules din gradina ei tot ce era mai frumos,varza proaspata si tanara,morcovi dulci si aromati,ceapa verde,verdeata proaspata,ardei iute,trifoi pentru iepurasi si multi,multi dovlecei.
Pe cei tineri i-am oprit pentru bunatati ulterioare,iar pe cei mai batrani i-am folosit la aceste minunate gogosele cu miez moale,un pic umed,parfumat si pufos.
Cantitatile folosite de mine sunt cam "la ochi",in principiu,la un dovlecel mai batran se foloseste cam un ou intreg.
Si o sectiune mai de aproape:


5-6 dovlecei,mai batrani sau mai tineri,dupa preferinta
un pahar plin cu zahar
coaja rasa de la o lamaie
1/ lingurita bicarbonat de sodiu
5 oua
1 fiola esenta de vanilie
faina cat sa iasa un aluat moale,dar care totusi sa nu curga din lingura

Cureti dovleceii de coaja,ii tai in bucati potrivite si le scoti carcasa cu seminte,


apoi ii dai pe razatoarea cu ochiuri fine si le storci zeama.

Separi albusurile de galbenusuri.Bati albusurile spuma tare,adaugi zaharul si bati in continuare pana se intaresc.Incorporezi treptat galbenusurile,aromele,bicarbonatul,dovlecelul scurs si faina.



In uleiul incins pui cu lingura compozitie si coci gogoselele uniform,pe ambele parti,pana se rumenesc usor.

Poti sa le pudrezi cu zahar.
Si poate stiti voi ce as fi putut face cu zeama pe care am stors-o din dovlecei,ca tare-i pacat de ea,ca doar ma gandesc ca e plina de vitamine si antioxidanti.

Comentarii

Liana10 a spus…
Faine gogosele, n-am mancat niciodata cu dovlecei...lumanarea aia rosie in forma de ou imi spune ca ai facut gogosile de Pasti sau ma insel?
Cu zeama ai fi putut face o supa sau o ciorba de dovlecei...eu am facut cu iaurt, voi posta in curand reteta.
pupici
Anonim a spus…
Interesanta reteta!
Imi plac dovleceii!
Craita a spus…
;)) nu Liana,le-am facut acum cateva zile,doar ca am ramas fara curent si am zis ca pozele ar arata mult mai bine daca as renunta la blitz si as recurge la altceva in schimb!Astept sa postezi reteta,astfel o voi pune si eu in practica data viitoare si nu voi mai arunca zeama.
Janet a spus…
Bine arata gosile ,astea!La gust nu stiu cum or fi ,ca nu am facut,asa ceva am facut dar cu mar ras.Cred ca sint bune si cu dovleci....de ce nu!
O zi frumoasa iti doresc!

Postări populare