Placinta traditionala cu mere si cum sa faci foi subtiri si perfecte de placinta



In sfarsit am ajuns sa postez si mult-laudata reteta de placinta ,cu care ne incanta bunica intotdeauna papilele,dar si ochii.Este nu numai aspectuoasa,dar o puteti transforma dupa preferinta,folosind de fiecare data alte umpluturi,iar daca foaia este intinsa un pic mai gros(gen 5 mm) se va metamorfoza intr-un minunat foitaj de casa.Este buna,buna,zemoasa,dulce si acrisoara de la mere,si crocanta si foietata.Spor la framantat si intins!


Placinta de mere cu foi de casa





Aluat:
(noi am facut placinta & strudele, deci am dublat cantitatile pt aluat)



aprox 500 gr faina
un praf de sare
o lingura bicarbonat de sodiu
2 oua
5-6 linguri ulei
aprox o cana de lapte batut

Pt pasta de intins:

7 linguri ulei
faina cat cuprinde,cat sa iasa un aluat moale,care curge si arata ca o maioneza(ar trb sa intre cam 4-5 linguri faina)

Pt umplutura:
un kg de mere
zahar dupa gust
zahar vanilat
coaja rasa de lamaie


Faina se amesteca cu bicarbonatul si sarea.Se sparg ouale,se adauga si uleiul si se incepe framantarea adaugand lapte batut putin cate putin.


Rezulta la final un aluat maleabil si nelipicios.



Se amesteca uleiul si faina pt pasta,se imparte aluatul in 2 parti egale si se intind doua foi nu foarte subtiri.Se ung foile cu pasta


si se ruleaza.Se lasa rulourile pe masa de bucatarie,acoperite cu un servet,aprox 15 min.

Intre timp se pregateste umplutura,se spala merele si se rad,se amesteca cu zaharul si mirodeniile.
Se intinde primul rulou,fara a-i face vreo modificare,cel mai bine este sa sa se inceapa intinderea de pe lungime,apoi se captuseste o tava dreptunghiulara cu ea,foaia ar trebui sa fie destul de subtire si sa arata cam ca cea de taitei,dar un pic mai grosuta,se pune umplutura in tava si se acopera cu cealalta foaie.Se unge placinta cu cateva linguri de ulei si se presara zahar cristale.Se coace in cuptorul preincalzit.Pt strudele intindeti foi foarte subtiri,tot din stadiul de rulouri,se pune umplutura,
se inchid marginile si se ruleaza pe latime,

se taie strudele nu foarte mari si se urmeaza pasii de mai sus.

Comentarii

Motherfucka' Jones a spus…
chiar ca yummy!
Foarte frumoase pozele ;)
Ador placinta cu mere.O seara buna sa ai.Daca-ti face placere poate vii si pe la mine pe "acasa".Multumesc.
Petronela a spus…
minunata si crocanta si rumena....o reteta de salvat!pupici si o seara placuta!!!
Sarea in bucate a spus…
yummy...asa-i ca tot ce ne face bunicile noastre este atat de bunnnn?oare asa vor zice si nepotii nostri despre bucatele facute de noi?:)))
Bonjour a spus…
Regina placintelor, un deliciu.
Cristina a spus…
Bune placintele ai facut!
Lia a spus…
Ai muncit ceva la placintele astea,dar e clar ca a meritat.
Bravo !
mia a spus…
fata frumoasa! superba prajitura , te felicit din inima
Steliana a spus…
Nu exista placinte sau prajitura mai buna decat cea cu mere! Preferata mea! Multumesc de reteta!
Dorina a spus…
Mi-e pofta de placinta cu mere , arata tare bine placinta ta .
La placinte inaiteeeeeeeeeee
Mimmi a spus…
Te invit cu mare drag sa participi la concursul organizat pe blogul meu !
http://bucatepealese.blogspot.com/2011/11/concurs-culinar.html
Anonim a spus…
ai blog minunat am facut retete de la tine si au iesit minunat scuzama ca te intreb cu masurile am niste retete de cocoteiuri vechi nu am stiut cantitatea exacta daia te intreb pe tine ai mai multa experienta
2/10 lichor 1/10 suc 3/10suc 6/10 suc 4/10 suc 5/10 suc as vrea sa stiu cit este 40mi sau 200ml 1/3l 11\4 l multumesc din suflet succes in continuare
Craita a spus…
Buna Anonim,imi pare rau ca iti raspund atat de tarziu,dar nu am mai avut destul timp pentru blog in ultima vreme.Revenind la intrebarea ta,CANTITATILE DATE DE TINE AR INSEMNA ASA:0,2; 0,1; 0,3; 0,6; 0,5 unitatea de masura ar fi trebuit sa fie precizata in carte,dar luand in considerare cantitatile date de tine,cred ca este vorba despre litru
Anonim a spus…
multumesc frumos
romantica
ingrediente
1/10 vodca
2/10 lichor de banane verzi
1/10 lichor de cocos
4/10 suc de ananas cuburi de gheta
pt decorare ofelie de ananas
o cireasa
2 frunzulite de menta
se pun citeva cuburi de gheata intrun shaker se adauga vodca lichorul de banane si de cocos si sucul de ananas si se agita binese decoreaza paharul cu o felie de ananas in care se infige o scobitoare pt a fixa frunzulitele de menta si cireasa in virf

de la cocteiuri vechi am luat masurile tiam trimis una din retete
deci 2/10inseamna 20ml

2/10 lichor 1/10 suc 3/10suc 6/10 suc 4/10 suc 5/10
1/3l lapte 11\4 llapte multumesc mult si scuzama cu intrebarile pe care ti leam pus succes in continuare si mult noroc in viata
Mi-e pofta de placinta cu mere , arata tare bine placinta ta .
mikaela a spus…
Eu nu ma prea impac cu bicarbonatul,insa stiu ca in reactie cu laptele acru/iaurt nu poate avea decat un rezultat bun in ce priveste aluatul.Dar as vrea sa fiu eu sigura ca nu se simte gustul de bicarbonat.Reteta sunt sigura ca merita incercata,de aceea te intreb.Merci frumos,astept raspunsul tau!
Craita a spus…
Draga Mikaela, bicarbonatul nu este altceva decat ingredientul principal al prafului de copt, folosit in cantitate corespunzatoare nu va avea deloc un gust neplacut , mai ales daca este stins in prealabil:)
Unknown a spus…
Asta chiar e o reteta de retinut, Am sa incerc sa fac si eu strudel ;) Multumesc
casco a spus…
arata foarte bine... cred ca o sa o incerc dar inlocuiesc cu pere...
Anonim a spus…
looks delicious , I will try it today
Mi-a placut mult articolul DVS. Multumesc!

Postări populare