Mucenici muntenesti cu zeama


Mucenicii:
1 punga mucenici
sau puteti face d-voastra un aluat din 500 gr faina,250 ml apa,o lingura ulei+ un praf de sare,il framantati,il taiati cu forma si il uscati.

Supa:
2 litri apa
1 ceasca nuca macinata
zahar dupa gust
2 lingurite cu varf de scortisoara
1 plic zahar vanilat
o esenta de rom
coaja rasa de la o lamaie si o portocala


Pune apa la fiert cu zahar,zahar vanilat si caja de lamaie
Cand a clocotit pune mucenicii si lasa-i sa fiarba timp de 30 min.
Fix in momentul cand ai stins focul,toarna si romul,astfel vei fi sigura ca esenta nu se va evapora in momentul fierbreii,iar lichidul va pastra aroma deosebit de placuta.
Se servesc cu nuca macinata si scortisoara.
  • Mucenici cu zeama se servesc de preferinta reci,sunt mai gustosi,cel putin asa mi se par mie!

In nici un caz nu se pune esenta de rom si scortisoara in timpul fierberii,pentru ca mucenicii si lichidul vor avea o culoare cenusie,destul de neplacuta.

Comentarii

Cristina a spus…
yammy!!! mi-ai facut pofta! pup
Craita a spus…
pai daca tot te-am ispitit ar trebui sa-i incerci,mai ales ca pe 9 sunt si cei 40 de mucenici
retete- ina a spus…
sigur bun,asa fac si eu,trebue facut pe 9 martie,ce fac fara rom?
Sidonia a spus…
Mai, eu am pus scortisoara si esenta de rom de la inceput si nu s-au facut cenusii, ci si-au pastrat culoarea. Maybe you're doing it wrong.
Iulia a spus…
Serios , iti ador blogul !
Imi place tot , de la design , la continut , fotografiile , care sunt de calitate si pana si modul in care scrii...

E un tot unitar adorabil..chiar ma bucur ca am dat de el , si eu doar ce am facut mucenici , nu chiar la fel precum ai scris tu dar oricum , si repet inca sunt cu gandul la saorma aia , o sa fac zilele astea , intre timp i-am spus sotului sa imi cumpere ca sa nu mor de pofta ...

Mult succes pe viitor !
Craita a spus…
Ina,da mucenicii se fac pe 9 martie,poti sa-i faci si de pe 8,cel putin cei moldovenesti.
Daca nu ai esenta de rom,o poti inlocui cu esenta de vanilie sau ii poti lasa fara,oricum sunt destul de aromati:)
Craita a spus…
Sidonia,culoarea depinde mai ales de cantitatea scortisoarei folosite, cat si de intensitatea culorii pe care o are esenta de rom,depinde,eu una pun romul fix cand am stins focul,astfel sunt sigura ca romul nu se va evapora in timpul fierberii si nici nu va schimba culoarea amestecului.
Craita a spus…
Iulia draga,iti multumesc mult pt cuvintele frumoase si te mai astept:)
Unknown a spus…
ce priceputa esti, stii sa faci din toate.o bunatate acesti mucenici
la multi ani de 8 martie
Un Admirator Secret a spus…
La multi ani de 8 Martie!
fimere a spus…
une superbe préparation qui me met en appétit
bonne soirée
retete- ina a spus…
LA MULTI ANI
de 8 martie
petrecere frumoasa cu cei care te iubesc
Anonim a spus…
Intr-adevar, nu uita sa petreci cu cei care te iubesc ;)
Craita a spus…
Multumesc din tot sufletul pt urari:)
maria mihalache a spus…
Cat de bine arata si ce pofta mi-ai facut.
felis a spus…
Foarte bine arata si sunt sigura ca au un gust foarte bun,,
Sa ai o primavara frumoasa!!!
Gabriela a spus…
inca nu am mancat mucenici fierti...in curand le va veni si randul lor,,,pana atunci ma servesc de la tine de pofta!pupicei!Eu am facut dar iam facut copti,deliciosi!

Postări populare