Turte



Hey,salutari tuturor!Ma bucur nespus ca m-am intors in blogosfera :)
Stiu ca am lipsit mult timp,dar mi-am luat si eu o mini vacanta si am plecat la bunici, si apoi am mai fost si la munca si am avut si niste probleme cu netul,dar se pare k acum s-a rezolvat totul.
Asa ca astazi o sa va prezint reteta de turte a bunicii mele,pe care o savurez de fiecare data cand ma duc la dansa,cu cea mai mare placere.Eu sunt intotdeauna prima care gusta din ele si-mi plac atat de mult incat mananc una goala,fierbinte si apoi inca una alaturi de lapte batut si poate cine stie,daca mai intra,o mananc si pe a 3,tot eu :)

Simplu,simplu de tot se fac :)
Cerni intr-un castron multa faina,cam un kg,presari putina sare,o lingura cu bicarbonat de sodiu si amesteci bine.Apoi incepi sa framanti turnand cu o cana de 0.5,lapte batut sau iaurt de casa.Aluatul trebuie sa iasa cam ca cel de paine,elastic si ferm.

Se lasa 15 minute sa se odihneasca,apoi se rup bucati de aluat de marimea unui mar care se intind pe planseta infainata,

in forma rotunda,astfel incat sa incapa intr-o tigaie teflonata.


Se coc pe aragaz intr-o tigaie neunsa,la foc mediu sau pe plita de afara,daca aveti una.

Se coc pe o parte, se intorc si pe cealalta parte.
Sunt delicioase calde,sunt bune si reci si au un miros specific,care mie una imi seamana a miros de tara si copilarie.

Enjoy!
Si niste imagini cu mama si buni,una cu bunicu si una cu surioara mea(pentru ca imi iubesc enorm familia...)

Comentarii

Momo a spus…
ce turte pufoase si bune,uite nu stiam ca se pot face si cu NaHCO3,la mine acasa se fac cu drojdie doar!
geta a spus…
si bunica mea facea!sunt minunate turtele!ce pofta mi-e!
Craita a spus…
da Alison,face si bunica cu drojdie,doar ca atunci,citez "se umfla mamaie,cat tigaia de mari"
mie imi plac asa,mai putin umflate,parca seamana mai mult a turte :)
Miodrag Surac a spus…
Imi place cum arata,rustic...Ti-am postat blogu la mine,sper ca nu te deranjeaza.
Liana10 a spus…
Pfuuaa, ce faine turte! Si eu as manca fierbinte una si apoi cu salata de vinete, daca am vazut eu bine :-)
Sarea in bucate a spus…
mor de pofta! si buni imi facea pe plita:))mi-ai trezit amintiri frumoase:)
Delia Mitar a spus…
stii ce-mi placea mie? cand facea bunica-mea taietei, imi dadea cate-o bucata de aluat si o lasam pe plita pana devenea crocanata si-o mancam cu sare. sa fie muuuuulti ani de cand n-am mai mancat .... pentru turte din astea poate-mi fac timp sa coc si eu intr-o zi :)
Janet a spus…
Daaaa.....turte! De ce nu le-ai copt direcr pe plita? Si eu fac destul de des ,am o tabla mai grosuta ce o folosesc pe ochiul de la aragaz.Dupa ce am copt turta ,imi place sa-i fac un buzunar si sa-i pun brinza de oi.Inchid ,apas usor,turta fiind fierbinte ,brinza se topeste.....o nebunie!
O zi buna!
Craita a spus…
faina idee,Janet,nu m-am gandit sa-i fac portofel..o mananc asa pur si simplu alaturi de branza,rosii sai lapte.
Draga Delia,n-am incercat taiteti copti,dar tare imi mai place sa-i mananc asa cruzi,sau in ciorba,sa fie taitei lati...si mi se par cel mai bun fel de mancare!
vasile floroaia a spus…
Trebuie sa fac neaparat.Se pot si umple, nu ?
Gabriela a spus…
Numai la tara la bunici mai mancam turte pe plita,mama ce bune mai erau calde,si cel mai distractiv era ca ma punea si pe mine sa le fac asa micuta cum eram,ma distram de minune!foarte bune!pupik si o zi buna!
Craita a spus…
da,sigur ca se pot umple,dar trebuie lasate un pic mai mult pe foc :)
Anonim a spus…
turte...sunt bune si fosrte hranitoare..PDL ne indeamna foarte mult sa mncam turte din tarate.sunt sanatoase si ne intineresc..
elena udrea a spus…
AS vrea sa mannc turte cu unt,friptura de porc,carnat , si multe multe altele dar de unde sa am bani sa cumpar celelalte bunuri..Am un loc de munca dar salariul primit imi ajunge doar pentru ingredientele pentru turte..restul le trec la rubrica vise...Si ce daca,sanatoasa sa fiu ,o-i trce si aceste momente...
lucia tulcea a spus…
dac si pe internet invatam sa facem turte apio stimate doamne si domni dovedim inca odata cat de saraci suntem..o fi ia turta buna dar nu acum cand pietele si complexele comerciale gem de bunatati,de fapt unele sunt bunatati altele sunt niste produse industriale care ucid...Of! am luptat la revolutie sa mancam turte,spa ne mai trebuie si caruta cu magar in care sa ne urcam impreuna cu copii si sa mergem sa recoltam bob cu bob,graul, Cutiti MOrometii de Marin Predea si incercati ,va implor sa nu mai veniti cu asemenea retete..nu ,nu ma obligati sa prepar(imi si plac ,sincer o spun dar da-o incolo de turta!!!)sunt semne de foamete fratilor,....
lucia tulcea a spus…
scuzati-mi greselile din textul de mai sus dar am ochii incarcati cu lacrimi,lacrimi de furie dragi romani!
Anonim a spus…
Stimată doamnă,

Nu înțeleg legătura dintre lungul șir de comentarii pe care le-ați postat și această nevinovată rețetă de turte. Totodată, în calitate de cititor de bloguri culinare, sunt total împotriva dezbaterilor politice în aceste locuri, puține dealtfel, care au rămas încă neafectate de politică.
Știam că dragostea trece prin stomac, dar acum și politica?

În al doilea rând, deși vă înțeleg perfect nemulțumirea cu privire la situația dumneavoastră financiară și a românilor în general, nu consider ca această rețetă a fost postată din sărăcie, chiar autoarea acestei postări afirmând următoarele: "Asa ca astazi o sa va prezint reteta de turte a bunicii mele,pe care o savurez de fiecare data cand ma duc la dansa,cu cea mai mare placere.Eu sunt intotdeauna prima care gusta din ele si-mi plac atat de mult incat mananc una goala,fierbinte si apoi inca una alaturi de lapte batut si poate cine stie,daca mai intra,o mananc si pe a 3,tot eu".

În ultimul rând, nimeni nu obligă pe cineva să prepare o rețetă. Nu sunteți obligată nici măcar să o citiți.

Vă doresc multă sănătate.
aly a spus…
ce comentariu rautacios Lucia.
si eu mananc la mamaia mea aceste turte si vreau sa-ti spun ca sunt grozave. chiar cautam reteta pentru ca mi-ar placea s-o fac candva si sa stii ca nu din saracie ci pentru ca sunt foarte bune si-mi amintesc de copilarie. daca vrei sa cumperi din magazine, nu te retine nimeni, e problema ta, dar din cand in cand, unii dintre noi mai preferam si ceva fara e-uri si facute de mana noastra cu dragoste.
Anonim a spus…
Prof. dr. Gheorghe Mencinicospchi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare, este de părere că piaţa românească de panificaţie este invadată de E-uri pentru că legea permite acest lucru, chiar dacă o parte dintre aceşti aditivi alimentari ne pun sănătatea în pericol. "Un astfel de exemplu este bromatul de potasiu - E 924 - care duce la apariţia senzaţiei de greaţă, vărsături, diaree sau apariţia diverselor dureri, odată ce este ingerat", a declarat, pentru gandul.info, medicul nutriţionist.

Cisteina, glutationul şi sulfatul de sodiu sunt alte E-uri care se găsesc în alimentul de bază al românilor. "Sulfatul de sodiu - E 514 - afectează vezica biliară, lactatul de calciu - E 327 - prezintă printre efecte adverse stări de hipercalcemie şi insuficienţă renală, acidul fumaric - E 297, acidul acetic - E 260 şi cancerigenul acid citric E 330. În total, într-o pâine regăsim până la 34 de E -uri", mai spune medicul Mencinicopschi.

Nutriţioniştii spun că pe piaţa românească nu există vreun sortiment de pâine care să nu conţină E-uri, astfel că pentru a preveni intoxicarea organismul cu aditivi alimentari, specialiştii ne recomandă să citim cu atenţie eticheta.

"Calitatea şi tradiţionalitatea pâinii depind şi de tehnologia de fabricaţie. Ca urmare a deprecierii calităţilor de panificaţie ale grâului, în ultima vreme se utilizează, pentru fabricarea pâinii, din ce în ce mai mult amelioratori de panificaţie, fapt ce ne afectează sănătatea", indică prof. dr. Mencinicopschi.
Anonim a spus…
vai de capul tau cu reteta ta ai o soba groaznica si un ceaun de te apuca plansu .imi face greata si nu pofta hooooooooooooooo caruta cu cai greata
Anonim a spus…
mi ar placea sa schimbi soba cu tot cu plita si ceaun si pe mumata din peisaj rusine nu esti exemplu de gospodina rusine sa iti fie
Craita a spus…
Anonim, in prim ul rand ca aceasta soba este soba bunicilor, curtea bunicilor, calul si caruta bunicilor, care sunt un exemplu de oameni vrednici de la tara, oameni rustici si romani autentici. Ma mandresc cu ei, cu portul lor si cu felul lor de-a fi si de a gatit.
In al doilea rand, chiar daca toate acestea ar fi ale mele, " soba groaznica" si" ceaunul de ma apuca plansul", tot m-as considera un exemplu de gospodina. Pentru ca mai ales oamenii simpli, saraci care muncesc pe branci, mai ales aceia sunt oameni gospodrai. Si cu asta te rog sa nu-mi mai vizitezi blogul, daca iti fac greata postarile mele si lucrurile cu care ma mandresc. Iar alta data cand mai comentezi anumite postari ar trebui sa iei mai intai cateva lectii de limba romana, mai exact, de punctuatie si exprimare a frazelor!!!
Anonim a spus…
Nu trebuie sa te superi pt comentariile rautaceoase. Tipa s au tipul are putintica dreptate te pup
Craita a spus…
Desigur, si eu am dreptate cand decid sa-mi impun o anumita categoria de cititori, care stiu sa aprecieze lucrurile simple, dar totodata importante si frumoase din viata noastra, a romanilor. Nu este alegerea voastra, ci a mea de a fi asa cum sunt. Cum nici alegerea mea nu este aceea de va expune voi insiva, in public, cat de pregatiti sunteti pt a aprecia ceva, si mai ales cat de familiarizati sunteti cu statutul de roman, adica acela de a vorbi corect romaneste!
P.s " rautaceoase" se scrie "rautacioase"
Unknown a spus…
mai fratilor...ati luat o razna. sa ma explic...locuiesc in spania, supermercatele sunt full de toate pentru toti si azi m a luat pofta de turte...daaa, de turte.ce are saracia cu turta, e arr blogul fetei cu plita si cuptorul...sa nu uitam de unde am plecat.sunt multi care nici nu au plecat din acea lume grea si merita tot respectul nostru.sa va fie rusine.mie mi a fost rusine ca sunt romanca citind aceste comentarii...mi as dori sa cunosc persoanele in realitate...sa vad si eu ce e de capul vostru...iar tu craita mama posteaza ce vrei si pune poze rustice ca sunt locuri in care sunt apreciate...te pup
Unknown a spus…
mai fratilor...ati luat o razna. sa ma explic...locuiesc in spania, supermercatele sunt full de toate pentru toti si azi m a luat pofta de turte...daaa, de turte.ce are saracia cu turta, e arr blogul fetei cu plita si cuptorul...sa nu uitam de unde am plecat.sunt multi care nici nu au plecat din acea lume grea si merita tot respectul nostru.sa va fie rusine.mie mi a fost rusine ca sunt romanca citind aceste comentarii...mi as dori sa cunosc persoanele in realitate...sa vad si eu ce e de capul vostru...iar tu craita mama posteaza ce vrei si pune poze rustice ca sunt locuri in care sunt apreciate...te pup
Gina a spus…
Draga Craita, felicitari tie si familiei tale! Traiesc in afara tarii si mi-as dori sa pot cumpara un colt de rai, la tara, in tara noastra Romania si sa am o astfel de soba si un astfel de ceaun!Fii mandra de tot ce ai si sa ajungi sa iti cresti copiii acolo, la tara la bunicii tai!
Cu pretuire pentru toti cei ce respecta ,,radacinile,, romanilor! Gina

Postări populare