Tort de toamna




Numai iarna nu-i afara,iar aromele din tortuletul meu se potrivesc de minune cu denumirea din titlu,asa ca va servesc cu o feliuta virtuala din prajiturica asta ametitoare,cu blat usor picant si umplutura cremoasa de branza si piure de dovleac.


Cheesecake cu dovleac si blat de turta dulce




Ingrediente cheesecake:

250 gr branza dulce de vaci
450 gr piure de dovleac
3 oua+un galbenus
60 gr smantana
300 gr zahar
1/2 lingurita scortisoara
1/8 lingurita nucsoara
1/8 lingurita cuisoare macinate
2 linguri faina
1 lingurita extract pur de vanilie

Se bate crema de branza,pana ce devine omogena si cremoasa.Se adauga piureul de dovleac,

ouale,smantana,zaharul si mirodeniile.De adauga si faina si vanilia.

Se amesteca totul.
Se toarna compozitia intr-o tava rotunda cu diametrul de 24 cm si se coace timp de o ora.

Se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasca timp de 15 min.Se acopera cu o folie si se lasa peste noapte in frigider.

Ingrediente blat:

2 cups faina-aprox 500 gr
3/4 ling scortisoara
1/2 ling cuisoare
1/2 ling piper negru
1/2 ling sare
3/4 cup melasa,eu n-am gasit si am folosit miere-aprox 180 ml
3/4 cup ulei
3/4 cup zahar
3/4 cup apa
1 si 1/2 ling bicarbonat
1/2 cup ghimbir proaspat tocat
2 oua batute

Se incalzeste cuptorul.Se unge cu unt si se tapeteaza o tava cu diametrul de 24 cm.
Intr-un bol se amesteca faina masurata si cernuta cu mirodeniile,sarea si bicarbonatul.

Intr-un alt bol se amesteca mierea/melasa,uleiul si zaharul.

Intr-o craticioara se pune apa la incalzit,cand a dat in clocot se adauga amestecul de miere si se lasa sa mai dea intr-un clocot,se pune in craticioara si ghimbirul.
Se toarna ingredientele uscate peste amestecul umed si se incorporeaza totul,la final se adauga cele doua oua batute.
Se coace in cuptor timp de 40-40 min.

Pentru asamblare se taie capacul blatului si se indeparteaza putin din miez,


pentru o nota speciala am amestecat putin sos caramel cu alune


si le-am pus pe fundul blatului,se aseaza deasupra cheesecakul.Ornati cu frisca si sos caramel.


Comentarii

Micky Apostu a spus…
Fur si eu o feliuta dulce ... Buuuun
FLORY a spus…
Ce combinatie interesanta ai facut,arata grozav!Pupici!
Mimmi a spus…
Waw cum arata,cred ca incerc si eu reteta ! Te pup si la multi ani !
Alexandrina a spus…
Foarte apetisant, felicitari pentru prezentare!
Gustos si frumos colorat.Te pup!
carnetul de retete a spus…
Iti doresc un An nou fericit, sanatate si indeplinirea tuturor dorintelor, tie si familiei tale.
Te pup, Cristina
Bonjour a spus…
Combinatie delicioasa. Am notat reteta.
Antonina a spus…
Si inca ce-mi mai place !!! Sunt in love cu dovleacu, da cred ca stii deja ;) Super arata! Te pup
Boabe de Cafea a spus…
Ce idee super ai avut! Imi plac tare mult aromele pe care le-ai combinat :)
Pupici!
maria mihalache a spus…
Grozav de bine arata.
Bucate Apetisante a spus…
Arata foarte,foarte bine.
Cred ca face parte din categoria acelor dulciuri ce provoaca dependenta :)

Postări populare