Mucenici moldovenesti de post




Aceasta este reteta consacrata de mucenici moldovenesti la noi in familie,sunt foarte aromati pentru ca in faina radem coaja de portocala+coaja de lamaie,de asemenea punem si zahar vanilat si esenta de rom(una de calitate),daca nu tineti post,v-am scris mai jos cum sa procedati pt a obtine cei mai moi si mai pufosi mucenici.Daca nu aveti miere,pt uns faceti un sirop din apa si zahar,iar mierea din siropul pt insiropat puteti pur si simplu sa o scoateti din ecuatie,si cu asta,va doresc pofta mare si spor la framantat!

Din aceasta compozitie mi-au iesit 14 mucenici de marime medie.
Aluat
500 gr faina
20 gr drojdie
250 ml apa
1 lingurita cu zahar
1 plic zahar vanilat
1/2 fiola esenta rom
1 lingura ulei
100 gr nuci macinate
un praf de sare

Sirop:
1 cescuta zahar (125 gr)
4 cescute apa(500 ml)
4 linguri miere

Daca nu tineti post
,folositi 600 gr faina + 2 oua,inlocuiti apa cu laptele si framantati aluatul cu 3-4 linguri unt topit si veti obtine cei mai deliciosi si mai pufosi mucenici posibili:)


  • Pune intr-un vas un pumn cu faina.Inmoaie drojdia cu zaharul si putina apa calda,apoi toarna-le in mijlocul fainii,amesteca si adauga putin apa,sa fie ca o smantana.
  • Acopera aceasta plamadeala si lasa-o sa creasca 10-15 min.Adauga apoi restul fainii,uleiul,zaharul,mirodeniile si apa calduta.

  • Framanta bine,pana cand aluatul incepe sa faca basici si se dezlipeste usor de pe maini.
  • Presara putina faina si lasa la crescut o ora.
  • Ia acum bucati din el,formeaza suluri,

apoi opturi.

Pune mucenicii intr-o tava unsa cu ulei si lasa-i sa mai creasca putin.Unge-i cu putina miere topita si da-i la copt

  • Intre timp,prepara siropul,punand ingredientele la fiert.Da in cateva clocote sa capete putina consistenta.
  • Cand mucenicii s-au copt

si s-au mai racorit putin,inmoaie-i repede in siropul fierbinte

si aseaza-i intr-un castron.La sfarsit roarna restul siropului peste ei si presara nuca macinata.

Comentarii

Nicusor a spus…
Coptura galbena!
Craita a spus…
=)) eram sigura ca o sa avem parte si de o interventia a vestitului Nicusor,cu privire la acasta postare traditionala,care intr-adevar este o coptura galbena =))
cu tot respectul,Bucurestiul saluta Braila!
Nicusor a spus…
Era inevitabila prezenta mea in blogosfera, in conditiile vastei mele experiente in domeniul culinar.

Aceasta reteta de coptura galbena imi trezeste niste amintiri frumoase de pe vremea cand eram copil si locuiam in Barbush. De mucenici, imi invitam cele 30 de prietene (Sicuta, Morena, Anisoara etc.) si le serveam cu coptura galbena, unt, ulei, pateu si multe alte bunatati ;)

Cu respect,
N.B.
Iulia a spus…
Totul arata bine ... nu stiu ce cauta coptura galbena aici :)) dar aparent nu scapam de ea nicaieri :)))

Da , jos palaria !!!
Daniela Addario a spus…
Draga mea, iti doresc din inima o zi de 8 Martie minunata, plina de iubire si fericire !
PS::: n-am mincat niciodata mucenici din astia, dar cred ca sint buni... imi plac cum arata...
Daniela Addario a spus…
Scuze, vroiam sa postez la mucenicii muntenesti si am postat la cei moldovenesti...
maria mihalache a spus…
La multi ani!
O primavara frumoasa cu soare pe cer si in suflet!
Craita a spus…
Multumesc frumos pt urari,fetelor,va imbratisez cu drag:)
Rzv a spus…
imi place faptul ca ai rabdare si detaliezi foarte bine, dar asta din cauza ca, sunt convins, ai foarte mult timp, sau...sa-mi spui si mie cu reusesti sa-ti organizezi timpul pentru asa ceva. Respect.
LazyMarius a spus…
Si pentru ca nu ti-am urat nimic de 8 martie mincati'as Mucenici moldovenesti ( sunt din Neamt stau in Bucuresti acum ) :P
nu-ti urez nici acum, ha.
Iti doresc doar sa fii fericita. De restul te ocupi tu . :)
Craita a spus…
Marius,cred ca este cea mai buna urare de 8 Martie pe care am primit-o si referitor la ce ai scris pe blogul tau,mi se pare total adevarat,numai ca,partea urata,vine atunci cand ne gandim la faptul ca ar trebui sa fim tratate asa cum meritam.Oare,cate femei de pe aceasta planeta,au puterea de a se face respectate si au puterea de a face oamenii din preajma lor sa le vada asa cum sunt de fapt?Ironic este ca am ajuns sa pretuim femeile usoare si sa le dispretuim pe cele care merita respectate...pur si simplu,jalnic!
Reka a spus…
Pana acum nam auzit de mucenici, pana azi nu stiam ce sunt si cum arata, dar m-au captivat in totalitate pozele, sa stii ca simt si mirosul. Multumesc pentru reteta, o sa incerc sa fac si eu:-)))).
yaya6 a spus…
mucenicii sant foarte faini dar mai imi plac mult si cei doi ochisori ai piticului care mananca cu mare drag mucenicul,o zi buna

Postări populare