Prajiturele de turta dulce-Gingerbread cookies





Nici sa nu va ganditi ca aceste prajiturele de turta dulce s-ar asemana cumva cu figurinele acelea pe care le gasiti la targurile de Craciun.In primul rand, sunt mult mai aromate,perfecte as putea spune si a little bit spicy,apoi trebuie sa va spun ca nu sunt deloc moi,asa cum poate v-ati astepta ,sunt mai degraba crunchy,dar asa ar trebui sa fie.Dupa parerea mea,exista doua feluri de turta dulce,acea turta dulce care e foarte soft,foarte moale,care se topeste in gura(reteta pe care o voi proba si publica intr-un viitor apropiat) si aceasta turta dulce,inventata excusiv pt a fi foarte funny de fabricat si perfecta pt a impodobi un bradut.Eu le-am facut impreuna cu surioara mea si tot impreuna cu ea le-am pus in brad si le-am mancat,soo.. pofta buna la fursecarit!
(reteta preluata din good food)


Gingerbread cookies
Ingrediente:

(eu am folosit cantitati duble)
  • 140 gr de unt
  • 100 gr zahar brun
  • 3 linguri de miere
  • 350 gr faina
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 2 lingurite ghimbir macinat
  • 1 lingurita scortisoara macinata
  • 1 varf de boia iute
  • 2 bucati de ghimbir confiat(optional)
  • un praf de sare

Se incinge cuptorul.Se ung doua tavi de copt cu unt.
Se pune untul,zaharul si mierea intr-o tigaie si se topesc incet.

Intr-un bol se amesteca faina,bicarbonatul,condimentele si sarea.Se maruntesc bucatile de ghimbir si se amesteca in bol impreuna cu untul topit pana se obtine un aluat dens si omogen.


Se lasa aluatul la racit,apoi se intinde pana este uniform.
Se decupeaza diverse forme.


Figurinele se pun in tavi si merg la cuptor pt 12 min,pana devin aurii.Se lasa la racit,se decoreaza,se aseaza in bradut si se mananca cu pofta cate 1-2 pe zi.
Daca sunt destinate impodobirii bradului,nu uitati sa le faceti o gaura destul de larga,cu ajutorul unei scobitori,inainte de a le pune la copt.

Comentarii

Reka a spus…
Ai perfecta dreptate, sunt mult mai bune decat cele din comert, mai contin si dragostea voastra. Felicitari!!!! Sa creasca mare mica gospodina!!!! La Multi Ani!!!!
Ana Maria Ciolacu a spus…
Cat de dragutttt !!! Eu m-am distrat cu nepotica la facutul de gingerbread men. :)) E o scumpete surioara ta...Pupicei!

Postări populare