Chec simplu cu cacao




Checul este unul dintre deserturile mele preferate,cu cacao,fara, cu nuci sau stafide,oricum ar fi se mananca rapid.Eu una,pot spune ca am gasit reteta care pt mine e pur si simplu perfecta.Are tot ce imi doresc,aroma puternica,textura pufoasa si umeda.Acelei doamne fara nume,pe care am intalnit-o intr-o zi,intr-o pravalie mica de mezeluri si care mi-a impartasit aceasta reteta fara sa-mi ceara nimic in schimb,ii multumesc din suflet si mi-ar placea sa stiu ca intr-o zi va afla ca reteta ei de chec am impartasit-o fetelor din aceasta minunata lume virtuala.


Pentru doua checuri:


150 gr iaurt simplu
un pahar bere
1 si 1/2 pahar zahar
1/2 pahar ulei
6 oua
un varf cutit nucsoara,ghimbir
o esenta rom
coaja rasa de lamaie si portocala
un plic praf de copt
2 pahare cu varf faina bine cernuta
2 linguri cacao

Mai intai se mixeaza bine ouale intregi cu zaharul,pana ce se transforma intr-o crema,


se adauga iaurtul,uleiul si aromele.Intr-un bol se amesteca faina cu praful de copt sau o lingurita bicarbonat de sodiu.Se adauga treptat cate putina faina,apoi berea,faina,bere,pana ce se termina ingredientele.Se amesteca pana la omogenizare folosind o lingura de lemn.
Se toarna 1/4 compozitie intr-un bol,se amesteca cu pudra de cacao,puteti folosi si pudra de roscove si 2-3 linguri bere.
Se tapeteaza 2 forme de chec cu hartie de copt sau margarina,se toarna cele doua compozitii si se dau la copt pana ce creste frumos si trece testul scobitorii.

Berea nu influenteaza intr-un mod negativ rezultatul si nici nu-i da un gust special,ideea e ca aceasta bautura face checul sa creasca mult mai frumos si sa aiba o textura umeda,adica sa nu fie inecacios,per total, este o reteta foarte simpla si nesofisticata,ba chiar o reteta de chec economica,as spune si poate va hotarati sa-i dati o sansa.


Pofta buna!

Comentarii

Cooking Gallery a spus…
I looks so yummy, I wish I could have a slice :D)!
maria mihalache a spus…
Pe cat de simplu pe atat de frumos si gustos.
retete- ina a spus…
arata foarte pufos,buna reteta,felicitari
Alexandrina a spus…
Imi place foarte mult checul tau! O sa-l incerc si eu, multumesc pentru reteta!
Marie-Antoine Carême a spus…
Foarte interesant checul!
Ce fel de oua ai folosit?
Craita a spus…
Buna Marie,eu am avut oua de tara de la bunica mea,sunt sigura ca ar iesi la fel de frumos si cu oua din magazin,dar se va vedea diferenta in pimul rand la culoare si probabil ca nu va fi la fel de natural pe cat ar trebui.
ionela a spus…
wAW CW BABAN ESTE!
mikaela a spus…
Minunat .Berea cred ca ii da pufosenie,il face sa fie aerat.Am vazut ca ai mentionat si pudra de roscove.Cunosc gustul,dar dulciuri cu pudra de roscove chiar nu am pregatit, il voi incerca si eu .
Craita a spus…
Mikaela, sper sa il incerci, este un chec foarte pufos si gustos:)
mikaela a spus…
Draga mea,paharul trebuie sa fie mare,cam de 300 ml asa,zic eu,este adevarat?
Craita a spus…
Paharul de bere trebuie sa aiba in jur de 250 ml, pahar normal de apa.
Mihaela a spus…
Exceptional ! L-am facut si eu si intr-adevar e cea mai buna reteta dintre toate realizate de mine.

Il recomand !

Multumim pentru reteta !

Mihaela
Anonim a spus…
As putea folosi apa minerala in loc de bere ?

Postări populare