Vinete Parmigiana




Prima oara am descoperit aceasta reteta la metrou. Era seara si imi era foarte foame, iar  culmea, pe unul dintre pereti, trona un poster imens ce facea reclama la aceasta faimoasa reteta italiana, pe care eu nici ca o cunosteam.Doamne ce bine arata!Era un semipreparat si era iarna si nu se gaseau vinete, sau cel putin, se gaseau niste vinete mult prea artificiale pentru gustul meu, asa ca acum, in plin sezon, mi-am reamintit de reteta asta fabuloasa si am cautat o versiune care sa se potriveasca gusturilor noastre.Am gasit-o la Jamie si acum o impart cu voi, pentru ca merita din plin.



Melanzane alla Parmigiana

Vinete cu sos de rosii si mozzarella 





ingrediente:


• 6 vinete mari, proaspete si ferme
• ulei
• 1 ceapa, curatata si taiata marunt
• 3-4 catei de usturoi, sau dupa gust
• 1 lingurita oregano
• 2 x 400g conserve de rosii in suc propriu sau 1 kg de rosii coapte
• sare si piper
• o mana de busuioc proaspat
• 2 maini de pesmet
• 400 gr mozzarella
• cascaval ras pentru gratinare



  • Se indeparteaza captetele vinetelor, se spala coaja si se feliaza pe lungime  in felii de 1 cm grosime.De aici inainte, pasul urmator tine de optiunea d-voastra.Fie ca doriti un preparat mai sanatos si cu mai putin ulei, fie ca vreti ceva mult mai savuros, fie ca vreti sa economisiti timp, puteti alege sa preparati vinetele pane, cu faina, oua si pesmet sau le puteti coace in cuptor,



asa cum am facut eu, pensulandu-le inainte cu foarte putin ulei.Treaba asta dureaza foarte putin  daca cuptorul este incins bine si feliile de vinete nu sunt foarte groase, sa zic, maxim 15 min.


  • Inte timp, se pun cateii de usturoi tocati intr-o tigaie cu putin ulei, pe foc mediu.Adaugati ceapa, oregano si continuati prepararea inca 10 minute, pana ce s-a inmuiat ceapa.Se adauga rosiile cuburi, fara piele, din conserva sau proaspete si se tin pe foc inca 15 minute.



Sosul se asezoneaza cu sare, piper, foarte putin otet de vin( optional), si busuioc proaspat, il puteti lasa asa sau il puteti face piuree cu un mixer vertical, asa cum am facut si eu.


  • Intr-o tava adanca se aseaza un strat destul de subtire de sos, apoi putin cascaval ras, urmat de un strat de vinete.Se ung vinetele cu sos,



se aseaza mozzarella felii peste,

 apoi vinete, sos, mozzarella.Ultimul strat trebuie sa fie de vinete unse cu sos, apoi imbracate in cascaval sau parmezan ras si pesmetul.Se tine la cuptor circa 30 minute, pana prinde o crusta frumoasa si rumena.Cel mai bine se servesc calde, dar merg si reci.
O sa va placa la nebunie!!!!















Comentarii

Dorina a spus…
Faina reteta , de mult ma gandesc a vinetele facute in stilul asta . Suna tare interesant siu mai ales apetisant .
Craita a spus…
Da Naty, si eu am asteptat foarte mult timp pana sa ajung sa le pregatesc, sunt extraordinar de savuroase si usoare in acelasi timp, le recomand cu draga inima!

Postări populare