Alivenci moldovenesti



Paula Gafitescu este una dintre acele cateva persoane, prezente in blogosfera, pe care eu le admir foarte tare. Se vede cat se poate de usor cat de multa pasiune pune in tot ceea ce face si cat de bine ii reusesc toate. Cu ocazia provocarii secrete, Mimmi & Laura mi-au repartizat blogul Paulei, de unde am ales cu greu,pentru ca toate retetele ei ma ispiteau, alivencile moldovenesti.
Au fost genial de bune, nu credeam ca vor fi asa, curiozitatea ma indemna de mult sa le incerc, iar din reteta originala am omis doar branza sarata si n-am respectat instructiunile de servire, pentru ca le-am pudrat la final cu zahar pudra. O reteta de incercat clar macar o data in viata!

Alivenci moldovenesti cu smantana si zahar pudra








Ingrediente
250 malai
1 l lapte
1 lingurita sare
600 gr branza de vaci
200 ml smantana
4 oua mari

Punem laptele pe foc impreuna cu sarea. In momentul in care da in clocot adaugam fmalaiul in ploaie si amestecam bine ca sa nu se faca cocoloase. Fierbem mamaliga aproximativ 10 minute, dupa care o lasam  la racit. Merge foarte bine afara, ca tot s-a intors iarna!

Separat, amestecam branza de vaci cu  smantana. Adaugam galbenusurile si amestecam bine, iar albusurile le batem spuma tare cu un praf de sare si le lasam deoparte. Sare nu am mai  pus in compozitie pentru ca eu am servit alivencile pe post de desert, dar voi fie sarati dupa gust, fie adaugati 100 gr branza sarata.
Tapetam o forma mica cu hartie de copt sau o ungem bine cu ulei si incalzim cuptorul.
Punem mamaliga peste branza si amestecam bine. La final adaugam usor si albusurile batute spuma si amestecam cu miscari de jos in sus. Turnam compozitia in tava si nivelam. Deasupra presaram dupa ptreferinta, putina branza sarata, cascaval ras sau nu punem nimic, eu am ales cascavalul. Dam la cuptor si o lasam acolo pana se rumeneste frumos deasupra, cam 35-40 de minute. 
Alivencile se servesc calde, stropite cu smantana si pudrate cu zahar pudra. Daca nu va place combinatia dulce-sarat, renuntati la zaharul pudra din final, sarati compozitia dupa gust inainte de a o introduce in cuptor sau adaugati 100 gr branza sarata de oaie , asa cum specifica reteta originala a Paulei:)
Enjoy!

Comentarii

Unknown a spus…
Craita, iti multumesc mult pentru cuvintele (chiar prea) frumoase derspre mine :)
Ma bucur ca ti-au placut alivencile, eu mereu le consum cu drag. Sa ai o zi frumoasa!
Gabriela a spus…
Foarte bun!
P.S. Si mie imi place blogul Paulei!

Postări populare